גישור ובוררות – כי לא תמיד חייבים להגיע לביהמ"ש

יש אלטרנטיבות נוחות, זולות, מהירות ופשוטות יותר מאשר פניה לערכאות! עו"ד גיל אלימלך, בעל תואר שני במשפטים בורר עסקי ומגשר מוסמך, סוקר את האופציות העומדות בפניכם
עו"ד גיל אלימלך |
עו"ד גיל אלימלך תמונת רוחב
עו"ד גיל אלימלך

היום קיימות אלטרנטיבות נוחות, זולות, מהירות ופשוטות יותר מאשר פניה לערכאות. עו"ד גיל אלימלך, בעל תואר שני במשפטים בורר עסקי ומגשר מוסמך, סוקר את האופציות העומדות בפניכם ללא צורך בניהול הליך משפטי – גישור ובוררות.

מאמרים נוספים של עו"ד גיל אלימלך:

על מנת להבין את הצורך בבוררות ובגישור, כדאי להכיר את הנתונים היבשים של ניהול משפטים בישראל. בבתי המשפט בארץ מנוהלים כ-1.3 מיליון תיקים בשנה, בעוד העומס על בתי המשפט עולה בקצב מסחרר ותיקים פשוטים לניהול נגררים באולמות בתי המשפט במשך שנים.

אילוסטרציה בוררות משא ומתן מו"מ חוזה חתימה
אילוסטרציה evanto

מהו הליך בוררות?

בוררות מהווה תחליף להליך משפטי ומאפשרת יישוב סכסוכים תוך זמן קצר ומתוך שאיפה להגיע לפתרון אשר יהיה הוגן כלפי שני הצדדים. הליך הבוררות יתקיים רק כאשר קיימת הסכמה בין הצדדים להעביר את סמכות ההכרעה בסכסוך לבורר. מהרגע בו נחתם הסכם בוררות, שני הצדדים מחויבים לקבל את פסיקת הבורר, שכן דין פסיקת בורר כדין פסיקת שופט. לבחירה בהליך בוררות לפתרון סכסוכים יש יתרונות ברורים והם ניהול הליך קצר באופן משמעותי מאשר בבית משפט, חיסכון בכסף, דיסקרטיות והתנהלות נעימה יותר. ראויה לציון העובדה כי בניגוד לשופט המחויב בסדרי דין קפדניים, הבורר אינו מחויב לסדרי דין אלו והוא רשאי להפעיל שיקול דעת מקצועי בהתאם לנורמות נהוגות ודין תורה.

"להתאים לסיטואציה האינדיבידואלית", עו"ד גיל אלימלך

מהו גישור?

בדומה להליך הבוררות, גם גישור הוא הליך אלטרנטיבי שנועד ליישב סכסוכים ולסייע במשא ומתן בין שני צדדים, הן במישור הפרטי (דיני משפחה לדוג') והן במישור העסקי, אך בניגוד להליך הבוררות, למגשר אין סמכות הכרעה בתיק ותפקידו הוא הובלת הצדדים לקבלת החלטה משותפת. בנוסף, בניגוד להליך בוררות בו פגישה של הבורר עם צד אחד בנפרד היא אסורה, בהליך הגישור מדובר באבן יסוד של ההליך. חשוב לדעת כי הצדדים להליך הגישור רשאים לחדול ממנו בכל רגע נתון.

כפי שניתן לראות, לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות, ויש להתאים את ההליך הנבחר לסיטואציה האינדיבידואלית, לצדדים לסכסוך ולא פחות חשוב – לרצונם הכן לפתור אותו בדרכים פחות "אלימות" ומייגעות מאשר הליך משפטי.

לאתר גיל אלימלך ושות' – משרד עורכי דין וגישור

_____________________________________________________

אוביטר – Obiter

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות