מאסר וקנס לבעל חברה לתוספי מזון שהורשע במתן שוחד לעובדי משרד הבריאות

פרשת השוחד במשרד הבריאות: ביהמ"ש השלום בת"א גזר על תמיר סיטי שנת מאסר בפועל וקנס של 2 מיליון שקלים לאחר שהורשע כי בתמורה לטובות הנאה שסיפק לעובדי שירות המזון הארצי אושרו לייבוא מוצריו. ביהמ"ש התחשב בכך שסייע בחשיפת הפרשה
דנה לווינסקי |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נעה תבור, גזר על תמיר סיטי, שהורשע בעבירות מתן שוחד לעובדי שירות המזון הארצי, שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך חצי מיליון שקלים ובנוסף קנס בסך מיליון וחצי שקלים לחברת הייבוא שבבעלותו. הן הפרקליטות והן ביהמ"ש התחשבו בתרומתו של סיטי לחשיפת הפרשה העגומה. "אין מחלוקת בין הצדדים כי בעקבות הסכם עד המדינה שנחתם עם הנאשם נעשתה התקדמות משמעותית בחקירה ומאוחר יותר גם בניהול ההליך עצמו, לתרומה זו יש לתת ביטוי של ממש", כתבה השופטת תבור בגזר הדין.

שירות המזון הארצי הוא גוף במשרד הבריאות המשמש כסמכות העליונה לקביעת הנחיות לכל יבואני המזון, בעלי עסקי המזון, היצרנים והצרכנים במדינת ישראל. כחלק מתפקידו, מפקח השירות על המזון המיוצר בישראל ומיובא אליה. סיטי, הינו יבואן תוספי מזון, שנחשב לאחד היבואנים המרכזיים בתחום ייבוא תוספי מזון לישראל ושימש כעד מדינה בפרשה, שבה נחשפה תרבות ארגונית של מתן ולקיחת טובות הנאה בכסף ובמוצרים שונים מיבואנים ויועצי מזון על ידי עובדי שירות המזון במשרד הבריאות.

בין השאר, בכתב האישום נגדו, צוין כי שיחד את ויקטוריה שמי שעבדה בשירות המזון בטלוויזיה שקנה לה וכי בכל שלושה שבועות נפגש עמה וביקש ממנה להקל על תהליך הייבוא וכן לעכב משלוחים של מתחרים עסקיים שלו. על פי הרשעתו הוא נתן לה מעטפות כסף שנעו בין 2,000 – 2,500 שקלים כאשר בתקופת החגים נהג לשחד אותה בסכומי כסף שבין 4,000- 4,500 שקלים. בנוסף, בעבור פגיעה במתחריו העסקיים שיחד אותה בכ-5,000 שקלים ובסך הכל נתן לה כ-300 אלף שקלים. פקידה אחרת בשירות המזון סיטי שיחד אותה ב-60 אלף שקלים טובות הנאה וכסף ולפקיד אחר 35 אלף שקלים.

הפרקליטות התחשבה בשיתוף הפעולה של סיטי ותרומתו לחשיפת הפרשה, ולפיכך הגיעו הצדדים להסדר טיעון הכולל הסכמה לעניין העונש והשופטת נעה תבור קיבלה את הסדר הטיעון.

"עבירות של שוחד פוגעות במרקם העדין של השירות הציבורי והאמון שניתן בו", כתבה השופטת בגזר הדין. "במקרה שלפני מדובר בביצוע עבירות לאורך תקופה ממושכת… מנגד, קיים משקל רב ביותר לשיתוף הפעולה המלא מצד הנאשם מראשית החקירה. אין מחלוקת בין הצדדים כי בעקבות הסכם עד המדינה שנחתם עם הנאשם נעשתה התקדמות משמעותית בחקירה ומאוחר יותר גם בניהול ההליך עצמו, לתרומה זו יש לתת ביטוי של ממש והאינטרס הציבורי מתיישב אף הא עם מתן ערך להסכם של עד מדינה בבחינת הציפייה של צד להסדר".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נעה תבור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות