ביה"ד לעבודה: ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג של עובדי קופ"ח "מכבי"

בתום 6 שנות מאבק, פסק ביהמ"ש בנוגע להתארגנות העובדים ומתח ביקורת על התנהלות הקופה: "מכבי סרבלה את ההליך שלא לצורך ובזבזה זמן שיפוטי יקר, טענותיה מוטב שלא היו נטענות"
גילי סיוון-כהן |
קופת חולים מכבי קופח
קופת חולים מכבי, צילום: פלאש 90

לאחר שש שנים של מאבק איתנים עיקש מצד העובדים וההסתדרות הלאומית, הכריע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב וקבע כי כעת עובדי קופת חולים מכבי מאוגדים בשורות ההסתדרות הלאומית.

הליך ההתארגנות החל כבר בשנת 2015 עם חתימתם של שליש מעובדי מכבי שירותי בריאות הדרוש ליציגות ועד עובדים. מני אז, גלגלה מכבי שירותי בריאות את ההליך משך שנים ארוכות בבתי הדין השונים תוך התעלמותה הברורה מרצונם של העובדים ובזבוז כספים לשווא כפי שאמר בית הדין בפסק דינו שהעניק למעל 8,000 העובדים ב"מכבי שירותי בריאות" זכויות עובדים כפי שזוכים להן שאר עובדי קופות החולים בישראל.

בית הדין מתח ביקורת חריפה על התנהלות קופ"ח מכבי ואמר: "לא נחתום פסק דין מבלי להביע את מורת רוחנו מהתנהלות מכבי בהליך אשר פעם אחר פעם חרף דחייה מפורשת של ערעוריה הרבים, חזרה וטענה בפנינו את אותן טענות אשר דחינו אנו ודחה בית הדין בהליך בשנת 2017 וגם בית הדין הארצי. טענות מכבי מוטב היה שלא היו נטענות מאחר ואלו נטענו על ידי מכבי בהליכים קודמים שנוהלו על ידי הצדדים ואף כבר הוכרעו בפסקי דין ואושררו על ידי בית הדין הארצי, בכך סרבלה מכבי את ההליך שלא לצורך ובזבזה זמן שיפוטי יקר".

"לסיום", נכתב עוד, "יש להצר על התנהלותה של מכבי אשר לא נשמעה להוראות בית הדין וניסתה בדלת האחורית לאלץ את בית הדין לשוב ולדון בטענות ממוחזרות אשר כבר נידונו על ידי בית הדין הארצי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות