נהג אוטובוס תקף מאבטח שלא אפשר לו לעבור במחסום – ביהמ"ש הסתפק בשל"צ

הנהג הורשע בכך שהגיע למחסום לפיד ולאחר שלא ניתן לו לעבור במחסום הוא השליך על המאבטח פח אשפה והיכה אותו בראשו. ביהמ"ש לא הסכים לבטל את ההרשעה אף הסתפק בשירות לתועלת הציבור בלבד: "האירוע חריג להתנהגותו"
גילי סיוון-כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 350 שעות לתועלת הציבור, שנהג אוטובוס שהורשע בעבירה של פציעה, לאחר שתקף מאבטח שלא פתח לו את מחסום. השופט גם הורה לנהג האוטובוס לפצות את המאבטח ב-3,000 שקלים.

על פי כתב האישום, לפני כשנה, נהג הנאשם באוטובוס לכיוון מחסום ביישוב לפיד, ובאותה עת היה המתלונן מאבטח במחסום. הנאשם צפר למתלונן, כדי שיאפשר לו להיכנס אל היישוב מבעד למחסום, אך המתלונן סירב. הנאשם צעק על המתלונן, אשר יצא מעמדת השומר וביקש ממנו כי יתרחק מן המחסום.

הנאשם, כך על פי האישום, ירד מן האוטובוס, כשהוא אוחז בידו פח אשפה מפלסטיק והניף את הפח לעבר המתלונן. בתגובה לכך, המתלונן הדף את הנאשם באמצעות שתי ידיו, הנאשם שנהדף לאחור, התיישר והחל להכות בראשו של המתלונן ועקב כך, נגרמו למאבטח שני חתכים בקרקפת והוא נזקק לתפרים ולטיפול רפואי. מיד לאחר המעשה התעשת נהג האוטובוס והעניק למתלונן סיוע רפואי.

השופט מזרחי, לא קיבל את בקשת בא כוח הנאשם לבטל את הרשעתו בפלילים של הנהג שמיד לאחר שביצע את המעשה הוא נבהל מהתנהגותו והגיש למתלונן סיוע של עזרה ראשונה. גם תחושות החרטה והבושה עמוקה שהביע כלפי מעשיו ונכונותו להביע בפני המתלונן את סליחתו וחרטתו לא סיוע לביטול ההרשעה. יחד עם זאת, אלו סייעו בהקלה בעונשו.

"כל "חטאו של המתלונן", כתב השופט מזרחי בגזר הדין, "היה לבצע את תפקידו, והנה הנאשם חבט בו באמצעות פח הפלסטיק וגרם לפציעתו. שוב עדים אנו להתנהגות אלימה, חסרת פשר, סתמית על רקע של מה בכך, המחייבת את בית-המשפט לגזור ענישה מחמירה המשיבה לנאשם כגמולו והמרתיעה את הרבים, כדי לתת יד לנגע האלימות השוטף את החברה".

השופט הדגיש: "יחד עם זאת, ומבלי להקל ראש כלל ועיקר, אין מדובר באירוע אלימות מתוכנן, שבמסגרתו התחמש הנאשם מראש בכלי משחית, ובלא חבירה יחד. הרושם שהתקבל הוא שמדובר באדם בעל עמדות חיוביות ומכבדות כלפי החוק… נעדר דפוסים עבריינים… בעל יכולת ויסות עצמי ואיפוק, ומגלה אמפתיה כלפי המתלונן. זהו נאשם המחזיק בעמדות פרו חברתיות ומתנגדות לשימוש באלימות כפתרון לגיטימי. הרושם הוא שמדובר באירוע חריג להתנהגותו".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות