רוכבת אופניים שנפגעה בתאונה בגיל 13 תקבל 725 אלף שקל פיצוי

חברת הפניקס תפצה את הרוכבת שנפצעה בעקבות פגיעת רכב ונגרמו לה נזקים גופניים ונפשיים. הצדדים ניסו להגיע לפשרה, אך לא הצליחו להסכים על גובה הפיצוי שישולם
גילי סיוון-כהן |
צלקות משמעותיות. אילוסטרציה shutterstock
צלקות משמעותיות. אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בתל אביב, יחזקאל הראל, פסק כי חברת הפניקס תפצה ב-725 אלף שקלים, כולל שכ"ט עורך דין, רוכבת אופניים, שנגרמו לה נזקי גוף לאחר שרכב פגע באופניים עליה רכבה.

מדובר בתביעה של צעירה, אשר ביתה בגיל 13 כאשר רכב נהוג על ידי הנתבע, פגע בה בעת שרכבה על אופניה, התאונה היא "תאונת דרכים" כמשמעה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התביעה הוגשה כנגד נהג הרכב וכנגד מבטחת השימוש ברכב בו נהג הנתבע. לא היתה מחלוקת בין הצדדים בשאלת החבות בכיסוי הביטוחי, המחלוקת היא בשאלת אך ורק בשיעור הנזק.

המומחה האורתופדי קבע לתובעת נכות זמנית מלאה למשך חודשיים ונכות זמנית בשיעור של 50% לחודשיים וחצי ונכות זמנית בשיעור של 30% לתקופה נוספת של 6 שבועות ונכות צמיתה בשיעור של 10% לתקנות הביטוח הלאומי.

המומחית הפסיכיאטרית קבעה כי יש צורך לבדוק המשך טיפול תרופתי וחשוב מזה, יש צורך בהמשך טיפול רגשי אשר יימשך שנים רבות בקצב שונה בכפוף למצבה ולא כולו בגין התאונה. תוך שנת טיפול ושילוב במסגרת השיקומית, בהנחה שתשולב ותיקלט במסגרת, היא צפתה ירידה בשיעור הנכות מן התאונה עד לרמה שבין 10% ל-15% וזאת לצמיתות.

התובעת לא גויסה לצה"ל בשל סיבות נפשיות. במשך כשנה וחצי עד לחודש אוקטובר 2020 לערך, עבדה התובעת בחנות למכירת מחשבים, מדפסות ושיווק חבילות סלולר. התובעת סיימה עבודתה זו בשל משבר הקורונה. לדבריה, אשר לא זכו לתימוכין אובייקטיביים, התקבלו עליה תלונות במהלך עבודתה מלקוחות שונים בשל חוסר סבלנות.

השופט הראל בחן את תחשיבי הצדדים וצפה כי קיים קושי במתן הצעה מושכלת לפשרה והוא הציע לצדדים להגיע להסכמה, לצורכי פשרה בלבד, בלקונות העובדתיות שלא יכול היה להינתן להן מענה במסגרת תחשיבי הצדדים. הצדדים לא הגיבו להצעתו ולאחר הגשת ראיות ושמיעתן, ניהלו הצדדים ישירות מו"מ לפשרה בלא שיתופו של ביהמ"ש, אך זה לא צלח.

בסופו של יום לא הוצעה הצעה לפשרה על ידי ביהמ"ש, שכן אותן לקונות עובדתיות שהיו קיימות קודם להגשת הראיות נותרו גם לאחר שמיעת הראיות וסיכומי הצדדים ולכן לאחר בחינת הראיות קבע השופט הראל כי ישולמו לתובעת כאמור 725 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד.

_____________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יחזקאל הראל

 

נפגעת בתאונת דרכים? בחן סיכוייך לקבל פיצוי מחברת הביטוח

[gravityform id="9" title="false" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות