10 שנות מאסר לאמיר ברמלי

שופט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, גזר גם 400 אלף שקלים קנס על פעיל שוק ההון שהורשע בגניבת מאות מיליוני שקלים ממשקעיו. לפני כחודש פורסם כי ברמלי נחשד כי ניסה לסחוט באיומים את בנו של השופט, ווליד כבוב. הפרקליטות בתגובה: "העונש קל, נשקול לערער"
דנה לווינסקי |
אמיר ברמלי. צילום מהפייסבוק

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב גזר עשר שנות מאסר ו-400 אלף שקלים קנס על על אמיר ברמלי, שהורשע בגניבת מאות מיליונים ממשקיעיו. כזכור לפני שלב הטיעונים לעונש הותר לפרסום כי ברמלי נחשד בסחיטה באיומים של השופט במשפטו חאלד כבוב ובנו עו"ד ווליד כבוב, אך למרות זאת כבוב לא פסל את עצמו וגם נשיאת העליון אסתר חיות קבעה כי כבוב לא צריך לפסול את עצמו. בפרקליטות הגיבו על גזר הדין וציינו כי מדובר בעונש קל ועל כן ישקלו ערעור.

לפני מספר חודשים הורשע ברמלי בגניבת של כ-340 מיליון שקלים ממשקיעים וכן בעבירות של מרמה, זיוף, הלבנת הון ועבירות ניירות ערך. על פי כתב האישום, ברמלי גייס כספים ממשקיעים באמצעות מצגי שווא, ובין היתר הבטיח תשואות גבוהות ללא סיכון. לאחר מכן, הוא השתמש בכספים כדי להשקיע אותם בחברות שבבעלותו ולצרכיו הפרטיים. כאשר אותן חברות נקלעו לקשיים, שילם ברמלי למשקיעים באמצעות כספים של משקיעים חדשים.

בהכרעת הדין הוא הורשע, בין היתר, בכך שגייס כספים ללא תשקיף בטענה שהוא מקפיד על הצעה לעד 35 משקיעים ובפועל ברמלי חרג מהמגבלה ותוך שנמנע מהפיקוח של רשות ני"ע והוא הבטיח לחלק משקיעיו תשואה גבוהה מהשקעה נטולת סיכון כביכול בעסקאות להשלמת אשראי לטווח קצר של יומיים-שלושה. בפועל, הכספים שימשו למטרות שונות, תוך ערבוב בין כספי קרן קלע לכספי רוביקון ועסקיו הפרטיים.

השופט חאלד כבוב, צילום: פלאש 90

בין היתר, קבע השופט כבוב כי ברמלי פעל בשיטת הפירמידה, כשנטל כספי משקיעים חדשים ובמקום להשקיעם בפעילות עסקית, עשה בהם שימוש כדי להחזיר כספים, כולל תשואה מרשימה למשקיעים קודמים. במקרים אחרים הבטיח שכספים ישמשו להשקעות בפעילות עסקית, כולל השקעה בחברות מסחריות שבהן השקיעה הקרן, אך כ-19 מיליון מהכספים שימשו למטרותיו הפרטיות, כולל משיכת כספים, מימון לעסקים של בני משפחתו ולרכישת נדל"ן.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נמסר בתגובה כי: "העונש שנגזר היום על אמיר ברמלי הוא עונש משמעותי שמבטא גישה מחמירה כלפי הונאת משקיעים בשוק ההון. ברמלי רימה את המשקיעים בכך שהבטיח להם תשואות גבוהות וחסרות סיכון, ובפועל העביר את הכספים להשקעה במיזמים בסיכון גבוה ביותר, ושילם את הריביות המובטחות מכספי המשקיעים עצמם. ברמלי פעל ללא פיקוח, והפר את החובה לפרסם תשקיף. בית משפט קיבל את עמדת התביעה כי יש לשלוח מסר חשוב לכל יזם הסבור שהוא יכול לגייס כספים מן הציבור ללא אחריות, להתעלם מהחובות המוטלות עליו, ולמעול באמונם של משקיעים המעבירים לו את מיטב חסכונותיהם. לצד זאת, העונש שהוטל נמוך יותר מהעמדה שהצגנו, ונלמד את גזר הדין".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חאלד כבוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות