כתב אישום נגד אמיר רז: "קשר את הילדים וירה בדיאנה"

כתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז מתאר כיצד גמלה בליבו של רז ההחלטה לרצוח את רעייתו, על רקע מריבה ביניהם, וכיצד היכה אותה לעיני הילדים וחנק אותה. במהלך העימות ביקשה מבתה בת ה-7 להזעיק עזרה אך אביה מנע ממנה
רונן לוי |
אמיר רז, הנאשם ברצח אשתו. צילום מסך מתוך פייסבוק

לבית המשפט המחוזי מרכז לוד הוגש כתב אישום נגד השוטר אמיר רז, בן 33, המייחס לו ביצוע עבירות של רצח של רעייתו דיאנה דדבייב בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי. כתב האישום מפרט כיצד בקור רוח מצמרר קשר את ילדיו, היכה את רעייתו לנגד עיניהם ולאחר מכן חנק אותה, דקר אותה ולבסוף ירה בה למוות. "דיאנה ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך הנאשם מנע ממנה, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. דיאנה ז"ל המשיכה להיאבק בו וניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שהיא מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי, הנאשם ואשתו דיאנה ז"ל התגוררו בישוב נעלה יחד עם ארבעת ילדיהם בני כ- 7,4,3 ותינוק בן כשנה.

במהלך חודש יולי 2020, על רקע התערערות קודמת במערכת היחסים של בני הזוג, עזב הנאשם את ביתם המשותף ובחלוף שלושה שבועות לערך, שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג.

דיאנה דדבייב ז"ל. צילום מסך מתוך פייסבוק

מכתב האישום עולה, כי ב-5 בפברואר השנה, ביום שישי בשעות הבוקר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשדה של דיאנה כי הנאשם בוגד בה, במהלכו שפכה דיאנה ז"ל על הנאשם כוס קפה פושר.

בשלב זה, נטען באישום, עלה הנאשם לחדר ההורים להחליף את בגדיו וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק ושם אותו בנרתיק ייעודי הנמצא על מותנו.

לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג, במהלכו תחילה הנאשם יצא מהבית, לאחר מכן גם דיאנה יצאה. כאשר שניהם חזרו לביתם, הוויכוח ניצת מחדש. בשלב זה, כך מתואר באישום, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את דיאנה ז"ל. לצורך כך, הוציא הנאשם חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. בסמוך לכך, נטל הנאשם סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל.

"כאשר דיאנה הבחינה בקטינים כשהם כבולים לכיסאות", נכתב בכתב האישום, "היא כעסה וצעקה לעבר הנאשם לפשר מעשיו, והנאשם בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, צעקה דיאנה ז"ל לילדה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה".

נרות נשמה בכניסה לביתה של דיאנה דדבייב ז"ל, אמש. צילום: פלאש 90

למשמע קריאות אמה, הצליחה הילדה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות על מנת להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך הנאשם משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות.

"דיאנה ז"ל", נכתב עוד לביהמ"ש, "שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך הנאשם מנע ממנה לפתוח את סוגר הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. היא המשיכה להיאבק בנאשם, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה".

לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי הקטלני, כאשר הגיע מפקדו של הנאשם לבית, המפקד התקשר למוקד 100 ודיווח על האירוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות