הסגר יחל מחר והמסיבות הוקדמו; שר הבריאות: "אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם"

ברחבי תל אביב חגגו אמש (יום ד') בחגיגות פורים ברחוב, ביער לכיש פוזרה מסיבת טבע הכל כדי להקדים את העוצר המתוכנן לחג עצמו. המשטרה פיזרה התקהלויות אסורות, פרויקטור הקורונה גינה בתוקף את האירועים ואדלשטיין רותח: "זינוק בתחלואה יהיה על שמכם"
רונן לוי |
מסיבת רחוב לכבוד פורים בתל אביב, אמש

בשל העוצר שיכנס לתוקפו הלילה (יום ה') שמטרתו למנוע התקהלויות והדבקות, נרשמו ברחבי תל אביב מסיבות רחוב רבות שהוקדמו ביום. המשטרה פיזרה התקהלויות ורשמה קנסות למספר בתי עסק. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, גינה בתוקף את האירועים ואמר: "מצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים". גם שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין, הביע כעס ובהודעה שפרסם כתב: "זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם".

ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים רבים המתעדים מסיבות רחוב המוניות ברחבי תל אביב לרגל חג הפורים. זאת, במטרה לעקוף את העוצר שיחל הערב ומטרתו למנוע התקהלויות ומסיבות הדבקה.

אמש פיזרה המשטרה התקהלות אסורה שהתקיימה אמש בת"א ורשמה קנסות למספר בתי עסק שפעלו במקום. אחת המסיבות התקיימה ברחוב יום טוב בעיר, ועם קבלת דיווח על התקהלות אסורה במקום, הגיעו לשם כוחות משטרה.

במקום נכחו מאות מבלים, ולדברי המשטרה תוך הפרה בוטה של ההנחיות, לרבות התקהלות אסורה, הקמת רעש וכיו'. שוטרי תחנת לב ת"א הפסיקו עם הגעתם למקום את מוקד האירוע והרעש לצד פיזור ההתקהלות ורישום מספר קנסות בגין הקמת רעש, התקהלות אסורה בבתי עסק ואלה שסירבו לפיזור. בכוונת המשטרה להמשיך ולבחון הבוקר את הנסיבות ולזמן בהמשך ככל שיידרש את בעלי העסקים לחקירה ושימוע.

 

גם ביער לכיש פזרו כוחות המשטרה מסיבת טבע שהתקיימה ביער לכיש בניגוד לתקנות. לפי המשטרה, הכוחות פעלו לאורך הלילה לאיתור מסיבות שמתקיימות בניגוד להנחיות, איתרו ביער לכיש מסיבת טבע בהשתתפות עשרות צעירים, חלקם החלו להימלט עת שהבחינו בכוחות המשטרה. השוטרים עיכבו במקום 18 צעירים ורשמו להם קנסות בגין הפרת ההנחיות. כמו כן, אותרו במקום ציוד ואלכוהול בכמות גדולה. בנוסף, עוכבו לתחנה להמשך חקירה מארגן המסיבה והתקליטן וציוד ההגברה נתפס.

מהמשטרה נמסר כי ממשיכה את פעילותה בשיתוף עם הסיירת הירוקה לאיתור אותן מסיבות טבע המתקיימות בשטחים הפתוחים בניגוד להנחיות ומשבשות את המאמץ הלאומי למניעת התפשטות הנגיף, ותנקוט ביד קשה נגד המארגנים.

על רקע התיעוד מתל אביב הוציא פרויקטור הקורונה, נחמן אש, גינוי להתקהלויות. "אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות", אמר, "ועל שמירה על בריאות כולנו, בכדי לנצח את מגפת הקורונה המסוכנת, ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות. האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים".

גם שר הבריאות אדלשטיין הביע כעס רב על האירועים. בהודעה שפרסם כתב כי "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת – זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו! עוד לא מאוחר מדי".

עד כה התחסנו בישראל כ-4.6 מיליון איש, רק אתמול התחסנו 123 אלף איש. "כדי להמשיך ביציאה מהסגר", כך לדברי אדלשטיין, "צריכים שני דברים: להקפיד ביתר שאת על ההנחיות וללכת להתחסן. אין שום הצדקה לפעולה אחרת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות