4 שנות מאסר ו-200 אלף שקלים קנס למזכיר מושב שגנב מהקופה 1.4 מיליון שקלים

ביהמ"ש המחוזי בנצרת הרשיע בעבירות גניבה את חיים עמור ממושב משמר הירדן, ששימש גם כסגן מ"מ המועצה האזורית מבואות חרמון. הוא הודה במסגרת הסדר טיעון כי במשך 15 שנה גנב לכיסו כספים רבים והשתמש בהם לצרכיו האישיים
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, חנא סבאג, גזר 4 שנות מאסר בפועל, על חיים עמור מזכיר מושב משמר הירדן וסגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מבואות חרמון לשעבר אשר הורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בנוסף, גזר ביהמ"ש על הנאשם חילוט של 900 אלף שקלים וקנס של 200 אלף שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון, בין השנים 1999-2014 שימש הנאשם, מלבד תפקידיו הציבוריים במושב, כסגן וממלא מקום יושב ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, כחבר הועדה המרחבית לתכנון ובניה בגליל העליון וכחבר בוועדת המכרזים.

במסגרת תפקידו כמזכיר וגזבר המושב, היה הנאשם אחראי על הוצאת כספים מקופת המושב והאגודה החקלאית ועל מתן הנחיות להנהלת החשבונות של המושב. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, גנב הנאשם כ- 1.4 מיליון שקלים, זאת, על ידי משיכת 133 שיקים, העברה בנקאית אחת וכסף מזומן מקופת המושב לחשבון הפרטי שלו ולחשבונות בני משפחתו. את חלקם האחר של הכספים העביר לרשויות החשמל, המס ועוד להסדרת חובותיו האישיים. את הכספים שגנב הלבין באמצעות חשבוניות כוזבות שספקו לו הקבלנים בעלי אינטרסים.

השופט סבאג קבע בגזר הדין כי "הנזק שנגרם מביצוע העבירות היה עצום. במעשיו גרם הנאשם נזק כלכלי בהיקף של כ 1.4 מיליון שקלים למושב ולגידולים חקלאיים. כמו כן גרם לפגיעה באמון הציבור בעובדי הציבור, עקב ביצוע עבירת המרמה והפרת האימונים".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חנא סבאג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות