פתרון משבר האחיות| עו"ד רונן סטי, רונן סטי ושות'

עו"ד רונן סטי

היום, 19.8.19 פורסם כי ניסיון הגישור השלישי כשל בפתרון משבר האחיות למול משרד הבריאות. לעיתים לא די בגישור "רגיל", אלא צריך "גישור עם שיניים." חרף הלחץ שמשדר בית הדין האיזורי לעבודה והביקורת על המדינה הגישור לא השיג תוצאות. לכן, הגיע הזמן כי בית הדין ישדר קצת יצירתיות, ולא יסתפק בכך. גישה זו מתחדדת גם על רקע הרפורמה החדשה בסדר הדין האזרחי לפיה על הצדדים יהיה להודיע לבית המשפט על הסכמתם לגישור או לבוררות. סרוב משמעו פסיקת הוצאות לאוצר המדינה. כלומר, בתי המשפט מצפים גם לתוצאות ולא רק לתהליכים. 
אם נחבר את העקרונות של גישור עם שיניים ושל הרפורמה אשר תיכנס לתוקף בקרוב הייתי מציע לבית הדין להניע את המהלך הבא. גישור אשר יוביל את הצדדים לסבב הצעות פשרה אשר יובאו לפתחו של בית הדין ומתן הזדמנות לשופטים לתהות על קנקנן של הצעות אלה ; 7 ימים לאחר מכן סבב נוסף של הצעות סופיות – ההצעה אשר תשכנע את בית הדין כפשרה נכונה יותר בהתחשב טיעוני הצדדים תהא פסק דינו של בית הדין. 

כך, הגישור "יעבוד" עבור בית הדין במקום "לעבוד בפריילוף". הצדדים יבינו כי העברת הזמן בגישור, ועוד גישור ועוד גישור לא תעזור כי פתאום יהיה להם מה להפסיד. כך, המדינה תבין שאם ביקורת בית הדין נכונה כי מחד שינו את הנדרש מן האחיות וביד השניה לא תקצבו זאת כראוי, קופת המדינה תממן את הנדרש כי יש שופטים בבית הדין שיקבעו זאת. לא ייתכן כי מימון מיליארדים של כספי בחירות, פנסיות עצומות לכל חייהם לחברי כנסת אשר חלקם יסיימו את כהונתם בעוד חודש לערך כעבור "ותק" של 5 חודשים יהיו דבר מובן מאליו אך האחיות והאחים היקרים הללו ימשיכו "להיקרע לגזרים" והאזרחים אשר עובדים ומפקידים למדינה כספים רבים במשך חייבם הבריאות "יילחמו" על מיטה במסדרון ליד השירותים בבית החולים. באותה נשימה יש לומר כי נדרש גם אומץ שיפוטי שכן על פי יסודות הדמוקרטיה הרשות השופטת שוות כוחות לרשות המבצעת – היא הממשלה ובעוד האחרונה מתנהלת למרבה הצער באופן חלקי, על הראשונה למלא תפקידה באומץ שיפוטי וללא חת. משכך, אין צורך בגישור נוסף, אלא בגישור עם שיניים הלקוח במידה רבה מעולם הבוררות היצירתית. 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות