בקשת הסגרה נגד אזרח ישראלי להונגריה: "רצח את בת זוגו ואמה"

לביהמ"ש המחוזי ירושלים הוגשה עתירה להכריז על תאופיק נאסרה כבר הסגרה להונגריה, זאת כדי להעמידו לדין על כך שהצית שריפה שגרמה למותן של שתי הנשים באוקטובר 2018
נעמה כהן |
נזקים כבדים למלון הנסיכה באילת בעקבות שריפה ענקית
שריפה אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגשה עתירה להכריז על תאופיק נאסרה, אזרח ישראל, בר הסגרה להונגריה על מנת להעמידו שם לדין בגין עבירות רצח וגרימת סיכון לציבור.

על פי בקשת הסגרה שהוגשה על ידי רשויות הונגריה, בחודש אוקטובר 2018, בשעת בוקר מוקדמת, בעיר קאפושוואר שבדרום מערב הונגריה, הוזעקו מכבי האש לדירה שבה פרצה שריפה. כשהגיעו למקום נאלצו הכבאים לפרוץ את הדלת שהייתה נעולה.

בתום פעולות הכיבוי הכוחות איתרו שתי גופות נשים כשעליהן סימני חבלה, ואילו את המבוקש מצאו במרפסת הדירה כשהוא ללא פגע. שתי המנוחות זוהו ככריסטינה קובאץ', בת 21, שעמדה בקשר רומנטי עם המבוקש, ואמה, מוניקה קקאי, בת 48.

המבוקש נלקח לתחנת המשטרה ונחקר כעד לאירוע; לדבריו, הזעיק את מכבי האש אחרי שפרצה בדירה אש, ואחרי שניסה להציל לשווא את בת זוגו. כבר למחרת שב לישראל. אולם, חקירת המשטרה, שבמסגרתה נגבו דוחות מומחי שריפה ומומחי רפואה משפטית, העלתה כי הדירה הוצתה במספר מוקדים שאין ביניהם קשר.

עוד עלה כי סימני מאבק שהתגלו הצביעו על כך שהקורבנות הותקפו. נתיחת הגופות העידה כי השתיים מצאו את מותן בחנק שנגרם מהפעלת לחץ, וכי לעשן השריפה היה חלק קטן – אם בכלל – בגרימת המוות. "משכך", נכתב בבקשת ההסגרה, "ומכוח האמנה האירופית בדבר הסגרה, שבה חברות שתי המדינות, פנו רשויות הונגריה לישראל בבקשה כי תסגיר לידיהן את המבוקש כדי שיועמד לדין בהונגריה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות