10 אלף שקל קנס לדייג שדג בשמורת האלמוגים באילת

הדייג, תושב באר שבע, הורשע כי פגע בשמורת טבע ואף שנתפס והוזהר המשיך לדוג בשמורה, סמוך למעבר הגבול בטאבה. ביהמ"ש קבע כי אם לא ישלם את הקנס הוא ירצה 40 ימי מאסר
אייל חן |
דייג (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שופט בית משפט השלום באילת, שי ברגר, גזר קנס בסך של 10 אלף שקלים או מאסר למשך 40 יום לתושב באר שבע שהורשע בפגיעה בשמורת טבע, פגיעה בדגים והכנסת חומר זר, לאחר שדג בשמורת טבע ים האלמוגים באילת, סמוך למסוף מעבר הגבול בטאבה. השופט גם הורה לנאשם לחתום על התחייבות כי הוא ישלם סך של 10 אלף שקלים, אם תוך שנתיים מהיום יעבור על עבירות נוספות בהן הורשע.

על פי כתב האישום, הנאשם עסק בדיג באמצעות חכה בתחום שמורת טבע ים האלמוגים וזאת למרות שילוט האוסר פגיעה בערכי הטבע, שהיה מוצב כמה עשרות מטר ממקומו של הנאשם, ואשר הנאשם חלף אותו בדרך למקום שבו ביצע את העבירה. לנאשם לא היה היתר למעשיו. במקרה נוסף חודש מאוחר יותר, הוא עסק שוב בדיג באותו מקום באמצעות חכה וציוד דיג רב. הוא דג 9 דגים, כשחלק מהדגים אותם דג הוכנסו לדלי וחלקם האחר הונחו על ידו לצדי הדלי, וזאת למרות שילוט האוסר פגיעה בערכי הטבע. כעבור חודש פקח יצר עימו קשר טלפוני והנאשם הודיע לו כי בכוונתו לדוג במקום גם בעתיד.

מחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט עלה כי כל דיג או שלייה של בעל חיים בשמורת טבע ימית מצמצמת את אוכלוסיית המין הנידוג ועלולה להפר את האיזון העדין שקיים במערכת האקולוגית ולגרום לתגובת שרשרת הפוגעת גם במינים שלא נפגעו ישירות מהפעולה. בנוסף, פעולת הדיג עצמה עלולה לגרום לנזקים נוספים, כגון הסתבכות חוטי הדייג בשונית שעלולה להוביל לשבירת אלמוגים או לפגיעה בבעלי חיים נוספים בשונית.

השופט ברגר ציין בגזר הדין כי, שמורת הטבע הים הדרומי, הינה שמורה ייחודית כשהמאמצים לשמור על הערכים המוגנים הנמצאים בתוך השמורה על ידי הרשויות השונות, ובעיקר רשות הטבע והגנים, נעשית למען הציבור בכללו. מדובר בשמורה שהיא ייחודית לא רק בישראל אלא בעולם כולו ובמעשיהם של הנאשם ישנה פגיעה משמעותית בערכים המוגנים עליהם בא להגן החוק.

"יש לתת את הדעת לשיקולי ההרתעה בגדרו של המתחם", כתב השופט בגזר הדין, "בשים לב לערכים המוגנים שנפגעו, לנזק הרב שעלול להיגרם לערכי הטבע כתוצאה ממעשיו של הנאשם ואחרים כמותו, ולצורך להיאבק בביצוע עבירות מסוג זה באמצעות ענישה משמעותית ומרתיעה. כמו כן, יש לקחת בחשבון את העובדה כי הנאשם לא נטל אחריות לביצוע העבירות, לא הביע צער או חרטה, ועולה הרושם כי אינו מבין לעומק את חומרת מעשיו".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שי ברגר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות