השוטר שירה בסלומון טקה ז"ל יישאר במשטרה

אף שהמפכ"ל קובי שבתאי הורה על העברת השוטר לנציבות הכבאות, הודיעה נציבות שירות המדינה לשרת הקליטה פנינה תמנו שטה כי הוא "ייאלץ להישאר במשטרה". המשטרה בתגובה: "זה תואם עם כל הגורמים – הוא יהיה אחראי על תיאום בין שני הארגונים"
גילי סיוון-כהן |
מתוך הטקס לזכר סלומון טקה. צילום: פלאש 90

נציבות שירות המדינה, הודיעה לשרה פנינה תמנו שטה, כי השוטר שירה בסלומון טקה ז"ל, לא יעבור לשירות הכבאות, ויאלץ להישאר במשטרה. "שירות המדינה ימשיך ויציב נורמות ערכיות גבוהות ואחריות ציבורית כנר לרגליו", נכתב על ידי פרופ' דניאל הרשקוביץ' נציב שירות המדינה, לשרת הקליטה, אולם מספר שעות לאחר מכן המשטרה הודיעה שההחלטה תואמה עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את כל האישורים הנדרשים למימושה.

כזכור, המפכ"ל הנכנס קובי שבתאי, הודיע על חזרתו של הקצין שירה בסלומון טקה ז"ל שמשפטו מתנהל בימים אלה, כקצין חקירות במרחב חוף. גבות רבות הורמו לאחר ההחלטה ולאחר ששני קטנועים משטרתיים הועלו באש עוד באותו הלילה, המפכ"ל נפגש עם בני משפחת טקה ולאחר אותה פגישה הורה להעביר את השוטר לעבוד בנציבות הכבאות.

שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה, פנתה לנציבות ושם השיבו לה, כי: "קליטתו של השוטר כעובד שירות המדינה אינה עומדת על הפרק. התקש"יר וכן נוהל בחינת התאמתו של מועמד למשרה בשירות המדינה פורשים בפירוט רב את כלל השיקולים אשר יש להביא בחשבון עת נשקת מועמדותו של מועמד פלומי ובכללם מועמד בעל עבר פלילי או משמעתי ולרבות מועמד אשר קיים הליך פלילי תלוי ועומד בעניינו. בנציבות הדגישו כי אין לקלוט את השוטר לתפקיד בשירות המדינה אף לא על דרך של השאלה או סיפוח".

מכתב נציבות שירות המדינה לשרת הקליטה פנינה תמנו שטה

לאחר ששרת הקליטה פרסמה את המכתב ששלחה למשטרה בטוויטר, הגיבה זו "כי החלטה תואמה עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את כל האישורים הנדרשים למימושה". בתגובת המשטרה נאמר עוד כי "מדובר בסיפוח של קצין משטרה לתפקיד נציג המשטרה במערך הכבאות וההצלה, במסגרתו הוא יהיה אחראי על תיאום בין הארגונים".

אין ספק כי עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא, גם ממובילי המאבק של האתיופים שמדגישים כי אין הבדל אם הוא יעבוד בכבאות, או במשטרה והם לא יסכימו שהוא יוחזר לעבודה כל עוד משפטו נמשך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות