הסתדרות המורים הכריזה על סכסוכי עבודה עקב פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה

משרד החינוך מבקש ליישם רפורמה בחינוך המיוחד כפיילוט במחוז צפון – ללא היערכות ראויה. המשרד לא משתף איתנו פעולה ומקבל החלטות חד צדדיות. דבר שלא מתקבל על הדעת. בנושא הפנסיה – ניסינו לנהל משא ומתן עם האוצר על הסדרת תנאי הפנסיה, אך טרם האוצר נענה לדרישתנו – נוסחה פשוטה וקלה לחישוב שהיא נגזרת מהמשכורת האחרונה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד "ישנה פגיעה יום יומית במעמד ובזכויות של עובדות ועובדי ההוראה, דבר שישליך ישירות על טיב החינוך של התלמידות והתלמידים במערכת החינוך. הכרזנו על כמה סכסוכי עבודה בתחומים שבהם המשא ומתן עם משרד החינוך והאוצר הגיע למבוי סתום. בכל מקום שבו תהיה פגיעה באנשי החינוך שלנו נפעל. לא נשקוט עד שלא יימצא פתרון לכל הסוגיות".

ביום חמישי האחרון (15.8.19) הוגשו לממונה הראשית על יחסי עבודה, עו"ד רבקה ורבנר כמה סכסוכי עבודה שבהם עוסקת הסתדרות המורים בתקופה האחרונה, בהם: פנסיה, הרפורמה בחינוך המיוחד, מורות נודדות (עובדות הוראה במתי"אות) ומנהלי מרכזי מחוננים.

משרד החינוך מבקש ליישם רפורמה בחינוך המיוחד כפיילוט במחוז צפון – ללא היערכות ראויה. המשרד לא משתף איתנו פעולה ומקבל החלטות חד צדדיות.

דבר שלא מתקבל על הדעת. בנושא הפנסיה – ניסינו לנהל משא ומתן עם האוצר על הסדרת תנאי הפנסיה, אך טרם האוצר נענה לדרישתנו – נוסחה פשוטה וקלה לחישוב שהיא נגזרת מהמשכורת האחרונה.

 width=
בעניין המורות הנודדות, שעובדות במספר רב של מוסדות חינוך, בעיקר עם תלמידים בעלי לקויות שמיעה וראיה, שנדרשות לנדוד ממקום למקום, ללמד במספר רב של מוסדות חינוך ביום אחד, נדרשות לעבוד עם תלמידים רבים ולא מקבלות את תנאי העבודה שלהם הן זכאיות.

בנוגע למנהלי מרכזי מחוננים, בחודש מרץ 2019 הגענו להסכמות בנושא, שכן אנשי חינוך אלו עובדים ללא הסכם,
אולם עד כה לא קיבלנו לידנו טיוטת הסכם להתייחסות.

נזכיר כי הסתדרות המורים הכריזה בדצמבר 2017 על סכסוך עבודה בנושא ימי המחלה. לאחרונה בית הדין ביטל את צו המניעה מלהכריז על שביתה. לא יתכן שיורידו לעובד הוראה 1.4 ימים בממוצע על יום מחלה אחד שהוא נעדר בגינו.

במקביל, בנוגע להסכמי שכר של מנהלות אשכולות גנים ומפתנים, אנו מנהלים משא ומתן כבר חודשים ארוכים, לאחרונה הגענו להסכמות עקרוניות, אולם טרם נחתם הסכם. לפני כשבועיים, הועברה אלינו טיוטא ראשונית של הסכם קיבוצי על ידי האוצר, שהגבנו אליה ובשלב זה אנו ממתינים להתייחסות האוצר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות