9 חודשי מאסר לנהג מערבל הבטון שדרס למוות את נעמי פולקמן ז"ל

ביהמ"ש לתעבורה גזר עונש מאסר, שחלקו ירוצה בעבודות שירות, על ציון רצון, בן ה-71, שגרם למותה של פולקמן בשכונת נחלת יצחק בתל אביב לפני כשנתיים: "מסר חברתי שרשלנות בכבישים עלולה בנקל להביא למוות מיותר"
מעיין לביא |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

שופט בית משפט לתעבורה בבת ים, עופר נהרי, גזר 9 חודשי מאסר בפועל, כאשר חמישה מהם ירוצו בעבודות שרות על ציון רצון, בן ה-71 שלפני כשנתיים דרס למוות בשכונת נחלת יצחק בתל אביב, את נעמי פולקמן בת 79 במותה, אמו של ח"כ לשעבר רועי פולקמן. השופט גם הורה לנהג לפצות את בני משפחת ב-25 אלף שקלים.

"אין זה פשוט כלל ועיקר לשלוח לכלא אדם מבוגר בן 71 וגם אין זה קל מנגד להבין את האסון הנורא שהתרחש על הולכת הרגל שכל חטאה היה אך בחציית מעבר חציה – מקום מבצרם של הולכי רגל".

על פי כתב האישום בו הורשע הנאשם על פי הודאתו, הוא נסע במערבל בטון על רחוב יגאל אלון ופנה ימינה לרחוב נחלת יצחק, בו יש מופע אור ירוק משותף לנהגים הפונים ימינה ולהולכי הרגל החוצים במעבר חציה.

פולקמן ז"ל, החלה לחצות באיטיות את מעבר החצייה בחסות האור הירוק ברמזור להולכי רגל.

הנאשם, כך לפי הכרעת הדין, אשר בכיוון נסיעתו התחלף האור ברמזור לאור ירוק, החל בנסיעה, לא האט ולא עצר את המשאית לפני מעבר החציה על מנת לוודא שאין הולכי רגל החוצים בחסות האור הירוק, וביצע פניה ימינה עם משאיתו לכיוון מזרח בנסיעה רצופה.

בעוד שהולכת הרגל חצתה במעבר החציה, לא נתן לה הנאשם זכות קדימה ועת שכבר הספיקה היא לחצות כ-2 מטרים ממעבר החציה , פגע בה הנאשם עם משאיתו בעוצמה עם צידה הימני של המשאית והמשיך בנסיעה.

כתוצאה מפגיעה זו הוטלה הולכת הרגל אל הכביש ונמחצה תחת גלגלי המשאית. רק לאחר מספר מטרים עצר הנאשם את המשאית למשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב, נסע מעט לאחור ועצר עצירה מוחלטת.

השופט נהרי ציין בגזר הדין כי "אין זה פשוט כלל ועיקר לשלוח לכלא אדם מבוגר בן 71 שגם איננו בריא ואף מצוי במשבר רגשי ואשר כשל אמנם כשלון חרוץ, אך כשלון חד פעמי בקריירת נהיגה של למעלה מחמישים שנה".

"אין זה גם קל מנגד", הוסיף השופט, "כלל ועיקר עת נדרשים לקחת בחשבון את האסון הנורא שהתרחש על הולכת הרגל שכל חטאה היה אך בחציית מעבר חציה בחסות האור הירוק מבחינתה – מקום מבצרם של הולכי רגל, וגם לקחת בחשבון את המסר החברתי שראוי שייצא לאוחזים בהגה ויגלם בתוכו את ערך קדושת החיים ואת הצורך להבין שרשלנות בכבישים עלולה בנקל להביא למוות מיותר".

עוד נכתב בגזר הדין: "עם כל ההבנה לכך שאנשים נורמטיביים הם שבד"כ הינם נהגים שכשלו בגרימת מוות ברשלנות בכביש, עדיין המסר הציבורי, עת שוקלים את עקרון קדושת החיים ואת הצורך גם בהרתעת הרבים כאמור, מכתיב ענישה משמעותית".


לצפייה ודירוג כבוד השופט עופר נהרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות