הכפיש לקוחה של אשתו בפני עיתונאית וישלם פיצויים

פרסם הכפשה כלפי אישה נשואה, כי היא נמצאת ב"הליך גירושין מכוער" וישלם 32,000 ש"ח
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
אילוסטרציה

בעלה של גננת, שנחקרה בחשד כי ידעה על התעללות והזנחת קטינים בגן שלה, ישלם פיצויים בסך 32 אלף שקלים, כולל הוצאות, לאחר ששלח הודעה שהיוותה לשון הרע, לעיתונאית ידועה כנגד אחת האימהות המתלוננות. רשמת בית משפט השלום בתל אביב, ורדה שוורץ, קיבלה את טענות באת כוחה של התובעת, עו"ד שגית בידרמן, לפיה הדברים אותם כתב הנתבע הינם עובדה לכאורה ולא דעה או ביקורת הוגנת, ומילים אלו אינן יכולות לחסות תחת הגנת עניין אישי.

על פי התביעה, הסכסוך בין התובעת לבין נתבע החל בגן ילדים בניהולן של אשת הנתבע ובתו. התובעת, כאמור, הינה אחת מאימהות הילדים בגן זה, אשר הגישה תלונה במשטרה כנגד אשת הנתבע ובתו על התעללות והזנחת קטינים בגן הילדים. התלונות במשטרה נסגרו מחוסר ראיות, כשחלק מכלי התקשורת דיווחו על התלונות.

לאחר שהתיק במשטרה נסגר, מיהר הנתבע ושלח הודעה ארוכה לאחת העיתונאיות שביקשה לערוך סיקור לעניין, אשר תוכנה נועד להכפיש, להשפיל ולבזות את התובעת. אלא שתוכן ההודעה שקרי מיסודו. בתביעה ציינה עו"ד בידרמן כי הדברים באותו מסרון מהווים דיבה ולשון הרע, ויש בהם כדי לפגוע בשמה, כבודה, עיסוקה ומקצועה של התובעת. המשפטים הבאים הם אלו שנטען שמהווים לשון הרע: "תוכנית הרדיו של מנחם הורוביץ קיבלה ממנה את התבשיל והקיאה אותו… דרך אגב אותה אחת נמצאת כיום בהליך גירושים מכוער והקואליציה שבנתה לא משהו".

הנתבע התגונן במספר מישורים, וטען להגנות המוקנות לו בחוק: אמת דברתי, עניין אישי כשר, תום לב ופרסום בהליך המשפטי. הרשמת שוורץ קבעה, כי המשפט שכתב הנתבע ביחס לתובעת, "נמצאת כיום בהליך גירושין מכוער", הינו לשון הרע מאחר ומדובר בעובדה ולא בדעה או ביקורת הוגנת ומילים אילו אינן יכולות לחסות תחת הגנת עניין אישי כשר. מעבר לכך כי הנתבע טען כי יודע על כך מאשתו, ואשתו, עת העידה, טענה כי שמעה זאת ממספר אנשים המכירים את התובעת. אלא שהנתבע לא הביא את אותם אנשים לעדות, ועל כן קבעה השופטת כי מדובר במידע רכילותי.

"אין לעובדה זו כל קשר לסכסוך בין הצדדים ואין בהם אלא כדי להטיל דופי בתובעת, באופייה ודרכי התנהגותה כדי לבזותה ולהשפילה באוזניה של העיתונאית. הנתבע בעצמו העיד כי אזכור "עובדה" זו נועד להוכיח, כי התובעת "היא אדם סכסכן במהותו", ולא רק עם הנתבע ואשתו, אלא "אפילו עם האנשים הקרובים לה ביותר, כי זה פשוט מי שהיא". הרשמת שוורץ הוסיפה כי לא תעמוד לנתבע כל הגנה לדברי הדיבה שאמר, מה גם שהאשמות אלה, של התובעת, למעשי התעללות נטענים, נבחנים כיום בבית המשפט המחוזי.


לצפיה ודירוג כבוד הרשמת ורדה שוורץ


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות