הרשעה: רצחו על רקע חוב והציתו את הגופה

2 עובדי הוט לשעבר, אסף סויסה ומור מצלאוי הורשעו בביהמ"ש המחוזי בב"ש כי קבעו עם סוחר ממנו רכשו סמים לכאורה על מנת לשלם לו, אך היכו אותו למוות. השופטים: "פירוט המעשים מותיר את הקורא משתאה נוכח הסתמיות והזילות שבה בוצע מעשה הרצח האכזרי"
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בבאר שבע, בראשות השופטת יעל רז-לוי, הרשיעו את שני עובדי חברת תקשורת הוט, אסף סויסה, משדרות ומור מצלאוי מבאר שבע, בעבירה של רצח, הצתה ונשיאת נשק, זאת לאחר שרצחו אדם על רקע חוב סמים והציתו את גופתו בתוך רכבו. "לא נותר כל ספק באשמת הנאשמים ברצח המנוח בכוונה תחילה, לאחר תכנון מוקדם, ובקור רוח מצמרר", כתבו השופטים בהכרעת הדין.

על פי כתב האישום, השניים נפגשו עם המנוח לאחר שזה סיים משמרת בעבודתו כמאבטח באולם אירועים, כשהם מעמידים פנים בפניו כי מטרת הפגישה היא לשלם לו תמורת סם שלקחו ממנו. במהלך הפגישה ביקשו כי יסיעם ברכבו למקום מבודד ביער איבים הסמוך לשדרות. בהגיעם ליער, דרשו ממנו כי ישאיר ברכב את האקדח אותו נשא וזה יצא יחד עם הנאשמים מהרכב ושוחח עימם על מחיר הסם.

בשלב זה, כך על פי הרשעתם, אחד הנאשמים הכה את המנוח מאחור בראשו. מעוצמת החבטות נפל המנוח ארצה והנאשמים היכו את המנוח בחוזקה כשאחד מהם אוחז במנוח בשתי ידיו על מנת למנוע את התנגדותו, בעוד האחר מוסיף לבעוט בו והשניים ביחד היכו אותו באגרופים ובבעיטות בראשו ובגופו, הטיחו אבנים בגופו, וכל זאת בכוונה לגרום למותו של המנוח. המנוח נאנק מכאבים, התחנן על חייו וצעק לעברם "די, הצילו", אך הנאשמים המשיכו להכותו בכוונה לגרום למותו, עד שחדל להגיב.

לאחר מכן גררו את המנוח לכיוון הרכב שלו וכאשר הבחינו כי הוא עודנו נושם הוסיפו לבעוט בו בראשו, בבטנו ובחזהו, עד שסברו כי הוא מת, הניחו אותו על כסא הנהג, עזבו את היער קנו דלק שבו והציתו את הרכב שהמנוח בתוכו. לאחר מכן התקלחו ונסעו למועדון בראשון לציון וחגגו במסיבת פורים מטעם מקום עבודתם, במהלכה אף עישנו חלק מהסם שקיבלו מהמנוח.

בעדויותיהם כפרו הנאשמים בקיומם של כוונה מראש ותכנון להמית את המנוח ביער, וטענו כי הובילו אותו למפגש ביער על מנת להפחידו ולגרום לו לוותר על התשלום עבור הסם שסיפק להם, וכי התכוונו להכותו מעט כחלק מהניסיון להפחידו. עוד טענו שהכו את המנוח בסטירות ספורות בלבד, שכתוצאה מהן הוא נפל ארצה וראשו נחבט באבן, איבד דם רב ומיד לאחר מכן מת.

בהכרעת הדין, השופטים כתבו כי עדותו של מצלאוי הותירה רושם לא אמין בעליל. "הרושם המרכזי שעלה מעדותו", כתבו השופטים בהכרעת הדין, "היה של אדם מניפולטיבי, שאינו בוחל בשקרים ומרוכז מאד בעצמו, באופן בו הוא מעצים את ה'עוולות' שלדעתו נעשו לו ע"י צוות החקירה, ומנגד מצמצם ומתקשה להבין את חומרת מעשיו ואחריותו, גם על פי גרסתו החדשה, לגרימת מותו של אדם על רקע של מה בכך. הרושם שהוא מרוכז בעצמו, מניפולטיבי ורגיל לקבל את מבוקשו".

באשר לעדותו של סויסה, אמרו השופטים כי "ראוי לציין, כי מצפיה בחקירותיו הראשונות של הנאשם, בהן אין חולק ששיקר לשוטרים, ניכרת התנהגותו המניפולטיבית, יכולתו לשקר בקלות וניסיונו להציג עצמו כמי שאינו מעורב. וכך למשל בחקירתו הראשונה הוא נראה יושב בידיים משולבות, ניכר כי הוא מתאמץ להתנהג באופן טבעי, ומעמיד פנים כאילו מנסה לדלות מזכרונו פרטים לגבי שאלות שנשאל".

השופטים הרשיעו את השניים בכל המיוחס להם. השופטת רז לוי כתבה בהכרעת הדין: "בחינת הראיות וניתוח אמרות הנאשמים יחד עם יתר הראיות המחזקות כפי שפורטו על ידה בהכרעת הדין, מותירה את הקורא משתאה נוכח הסתמיות והזילות שבה בוצע מעשה הרצח האכזרי של המנוח על ידי הנאשמים ולא נותר כל ספק באשמת הנאשמים ברצח המנוח בכוונה תחילה, לאחר תכנון מוקדם, ובקור רוח מצמרר".
________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל רז-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות