4 שנות מאסר לראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני

הוא הורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס וישלם גם קנס של 400 אלף שקל. אחיו, עופר, הורשע גם כן וירצה עונש מאסר של 14 חודשים. ביהמ"ש על שמעוני: "אדון העבירה ומי שרקם תכנית מושחתת ביסודה"
גילי סיוון-כהן |
איתמר שמעוני בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא גזר ארבע שנות מאסר ו-400 אלף שקלים קנס, על ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, שהורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

על אחיו, עופר, נגזרו 14 חודשי מאסר וקנס של 75 אלף שקלים. שמעוני הודיע לאחר גזר הדין כי יערער עליו.

איש העסקים יואל דוידי שנתן את השוחד ירצה 9 חודשי עבודות שירות ומשה פונטה, יד ימינו של שמעוני, שהורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים, נשלח לתשעה חודשי עבודות שירות.

בתום הדיון אמר שמעוני: "פניי צופות לבית המשפט העליון".

שמעוני הורשע יחד עם אחיו עופר בכך שלקחו בצוותא שוחד, ואת דוידי בכך שנתן שוחד, ביחס לסכום של 150 אלף שקל.

שמעוני ואחיו גם הורשעו בקשר לעבירה זו בהלבנת הון. איתמר שמעוני, אחיו עופר ודוידי זוכו מלקיחה ומתן שוחד בקשר לעצם היחסים העסקיים בין דוידי לעופר, אך בית המשפט הרשיע את שמעוני בלבד, במקום עבירת השוחד, בעבירה של הפרת אמונים מחמת ניגוד עניינים בהקשר זה.

השופט בני שגיא שקבע כי לא היו מחדלי חקירה בפרשה, והוסיף שיש קלון במעשי שמעוני. השופט בני שגיא כתב בגזר הדין על שמעוני: "עסקינן ב'אדון העבירה' ובמי שרקם בצוותא עם אחרים תכנית מושחתת ביסודה, שנועדה לגייס עבורו כספים מצדדים שלישיים אותם היה מנוע, או שהייתה אפשרות ממשית כי היה מנוע מלקבל, בשל מעמדו ותפקידו. עסקינן בתכנית מושחתת ומתוחכמת שנועדה להרחיק את שמעוני ממהלך גיוס הכספים, להסוות את מקורם, ולאפשר לשמעוני לטעון בעתיד כי לא היה חלק מאותו מהלך".

השופט שגיא הוסיף: "העבירות בוצעו על-ידי הגורם הבכיר ביותר בהיררכיה העירונית, לבקשתו, בהנחייתו ועל-פי דרישתו. אין חולק כי ככל שמבצע העבירות מהסוג בהן מדובר נמצא במדרג גבוה יותר בשירות הציבורי, כך גם החומרה הנלווית למעשיו גוברת ומעצימה. הציבור נושא עיניו אל נבחריו, שם את מבטחו בהם, מאמין ביושרם, ומושפע מדרך התנהלותם. שמעוני זכה לאמון רב, אך בחר לנצל את אותו אמון וסמכויות שהציבור העניק לו, לטובת מטרותיו הפרטיות שאין בינן לבין האינטרס הציבורי דבר וחצי דבר".

מנגד על דוידי נותן השוחד, השופט שגיא ציין כי הוא חשש לעסקיו אם לא ייתן את השוחד.

"דוידי", נכתב בגזר הדין, "אינו איש עסקים שהגה במוחו תוכנית עבריינית לקידום עסקיו באמצעות תשלום שוחד לראש העיר, אלא איש עסקים שהתנהל ללא דופי לאורך עשרות שנים, והועמד בפני בקשת שוחד שהוצבה לו, באמצעות עופר, על ידי האדם הבכיר ביותר בהיררכיה העירונית ומי שהייתה לו יכולת השפעה משמעותית על עסקיו ומטה לחמו. אמור גם כי אין מדובר בחשש מופרך שהתקיים רק בראשו של דוידי, אלא בכזה שנתמך באמירה מפורשת לגביה קבע בית המשפט כי 'היא מלחיצה יותר מאשר מרגיעה'. אז, ורק אז, פעל דוידי בדרך פסולה והעביר לעופר את הסכום שנדרש להעביר לטובת שמעוני".

לאחר הדיון אמר איתמר שמעוני: "אני לא מגנה את בית המשפט. פניי צופות לבית המשפט העליון. המצב קשה מנשוא, ואני מאמין שיהיה לזה סוף טוב. לא ציפיתי לעונש כזה, אבל לא תמצאו אצלי שום גינוי לבית המשפט, גם בימים קשים כאלה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד ניר יסלוביץ

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות