פרשת שוחד חדשה: עובדים ברכבת ישראל ובמשרד השיכון נעצרו בחשד לעבירות שחיתות

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית שבלהב 433 פשטה הבוקר על ביתם של חשודים בפרשה החדשה ועצרה 11 לחקירה ועיכבה עוד 18. על פי החשד המעורבים קידמו מכרזים בתמורה לקבלת טובות הנאה
גילי סיוון-כהן |
רכבת נכנסת לתחנה - רכבת ישראל
רכבת ישראל, צילום: פלאש 90

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) שבלהב 433 פתחה הבוקר בחקירה גלויה ועצרה לחקירה 11 חשודים ועוכבו 18, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה, עבירות על חוק מע״מ וכן עבירות נוספות. בין העצורים עובדי ציבור במשרד ממשלתי, ברשות מקומית ובחברה ציבורית.

מדובר בחקירה מורכבת ורחבת היקף, המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף חקירות מכס ומע"מ חיפה ופקיד שומה חקירות חיפה ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו והמיוחס לו, פעלו לכאורה תוך מעורבות בעלי השפעה בחברה ממשלתית ובמוסדות שלטון, על מנת לקדם מכרזים שבתחום אחריותם בתמורה ללקיחת טובות הנאה, וזאת בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי.

החקירה המנוהלת מזה מספר חודשים אשר הבשילה הבוקר לחקירה גלויה ולביצוע מעצרם של המעורבים וכעת החשודים שהינם בין השאר עובדי רכבת ישראל ומשרד השיכון ‏הועברו ‏לחקירה ראשונית ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בהמשך היום להארכת מעצר ומי ישוחרר בתנאים מגבילים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות