3 חודשי עבודות שירות בלבד לגבר שהיכה את אשתו

ביהמ"ש השלום בקריות קיבל את הסדר הטיעון והרשיע את הבעל, תושב הצפון, על פי הודאתו בעבירה של תקיפת בת זוג. בכך התקבלה בקשת הסנגור, עו"ד מיכאל כרמל, להקל עם הנאשם מאחר וזו מעידתו הראשונה
אייל חן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסף טורס, גזר שלושה חודשי עבודות שירות על תושב הצפון שהורשע על פי הודאתו בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בבת זוג. השופט טורס קיבל את בקשת הסנגור עו"ד מיכאל כרמל להקל עם הנאשם שזו מעידתו הראשונה וכל האירוע החל בהתגרות של המתלוננת.

על פי כתב האישום, היו הנאשם והמתלוננת נשואים, אך פרודים, והתגוררו בנפרד. לפני כשנה וחצי הגיעה המתלוננת לחניית הבניין בו התגורר הנאשם בכדי לאסוף את בנותיהן המשותפות. בין השניים התעורר ויכוח על רקע פרידתם ובגידתו של הנאשם במתלוננת. המתלוננת סטרה לנאשם, ובתגובה תקף אותה הנאשם בכך שהכה בה ארבע מכות נמרצות בפניה ובראשה, עד אשר נזרקה למרחק ואיבדה את הכרתה. בשל כך נגרם למתלוננת שבר ברגלה הימנית.

עו"ד מיכאל כרמל. ביהמ"ש קיבל את עמדתו

הודאת הנאשם באה על רקע הסדר טיעון, לפיו הודה בעובדות כתב האישום המתוקן וההגנה ביקשה להפנותו לשירות המבחן. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה עונשית. עם זאת הצדדים הסכימו שבשלב הטיעונים לעונש יוצג דיסק המתעד את האירוע וכי הנאשם יהיה רשאי להגיש את הודעות המתלוננת.

התביעה, שעתרה להשית על הנאשם עונש של שנת מאסר, עמדה על חומרתן של עבירות האלימות כלפי בנות זוג, ונטען כי במעשיו פגע הנאשם בכבודה ובגופה של המתלוננת ונטען כי מעשיו של הנאשם חמורים, במיוחד לאור החבלה שנגרמה למתלוננת, וכי מהתיעוד המצולם של האירוע ניתן ללמוד על עוצמת הפגיעה.

מנגד, הסנגור עו"ד מיכאל כרמל, טען כי מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי שזו מעידתו הראשונה ומדובר באירוע שתחילתו התגרות של המתלוננת בנאשם, אשר אף הכתה בו ראשונה, שאז הגיב באופן לא מותאם. עוד נטען על ידו כי החבלה ברגלה של המתלוננת נגרמה בשל כך שנחבטה ברכב שהיה במקום ולא כתוצאה מחבלה ישירה של הנאשם בה. ביחס לעונש הראוי הפנתה ההגנה לפסיקה, ולעמדת המתלוננת, ועתרה לאמץ את המלצת שירות המבחן במלואה, כך שיתאפשר לנאשם להמשיך בהליך הטיפולי וכן לעבוד ולהתפרנס.

השופט טורס שלמרות הפגיעה באישה, הסתפק בשלושה חודשי עבודות שירות, קבע שלא מדובר באירוע מתוכנן, אלא באירוע ספונטאני שהתרחש על רקע נסיבות מיוחדות בין השאר בהודעות טקסט רבות ששלחה המתלוננת לנאשם, להן לא הגיב וכן בשיחת טלפון קשה בה צעקה על הנאשם וזאת על רקע השבר במערכת היחסים ביניהם. בהמשך הגיעה המתלוננת למקום מגוריו, הטיחה בו מילים קשות ובהמשך אף סטרה לפניו.

"מדובר", כתב השופט בגזר הדין, "באדם נעדר עבר פלילי והאירוע החל על רקע הקנטה של המתלוננת שאף סטרה לו. בני הזוג סיימו את מערכת היחסים ביניהם בצורה מכובדת. המתלוננת אינה מעוניינת בהחמרה בעונשו של הנאשם, ושירות המבחן תומך בגישה זו לאור הליך טיפולי שעבר הנאשם".

השופט הוסיף: "שירות המבחן ציין כי הנאשם מקבל אחריות מלאה למעשיו ומבין כי פעל באופן אלים ולא מותאם. הנאשם שולב בהליך טיפולי, הוא מתמיד להגיע למפגשים ומשתף מעולמו הפנימי בכנות ובפתיחות. שירות המבחן בדעה כי במידה והטיפול יימשך הפרוגנוזה בעניינו של הנאשם עשויה להיות חיובית".

לאתר מיכאל כרמל – משרד עורכי דין

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסי טורס

_________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות