הוחמר עונשו של גבר שאנס בת 12- ירצה 14 שנות מאסר

הוא הורשע בתקיפה מינית ובאלימות ממושכת בבתו של בת זוגו, שאף הרתה לו, ונידון בביהמ"ש המחוזי ל-11 שנות מאסר. שופטי העליון קבעו כי "הפגיעה הקשה, הנזק רחב הטווח, והבלתי הפיך של הקטינה, מחייבים מתן ביטוי לכך הן בגזירת העונש"
מעיין לביא |
אונס - אילוסטרציה
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט העליון החמירו בעונשו של נאשם, שהורשע באונס בתה של בת זוגו בת ה-12. כתוצאה ממעשה האונס, הרתה הקטינה ונאלצה לעבור ניתוח להפסקת הריון. כמו כן, נהג הנאשם באלימות כלפי הקטינה ואחותה. השופטים השיתו על הנאשם עונש של 14 שנות מאסר, במקום 11 שנים בלבד שהוטלו עליו בבית המשפט המחוזי.

הנאשם הודה בכך שבאפריל 2018, בהיותו לבד בדירה עם בתה של בת זוגו, אנס הנאשם את הקטינה. כתוצאה ממעשה האונס, הרתה הקטינה ועברה ניתוח להפסקת הריון. לאחר החלמה מהניתוח, בחרה הקטינה שלא לשוב לביתה מפאת חששה למצוא שם את מי שפגע בה והיא שהתה תקופה ממושכת במרכז חירום. בנוסף, נהג הנאשם לתקוף את הקורבן ואת אחותה, באמצעות חגורה וגרם להן לחבלות.

על סמך הודאתו הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון, בגין מעשה אחד של אינוס בנסיבות מחמירות (בקטינה שטרם מלאו לה 16 ותוך גרימת הריון), ובעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ותקיפת קטין. בית המשפט המחוזי בחיפה הסתפק בעונש של 11 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננת בסך של 130 אלף שקלים.

על גזר הדין, הוגש ערעור, במסגרתו התבקש בית המשפט העליון להחמיר בעונשו של הנאשם, שכן נטען בין היתר כי גזר הדין נעדר מסר של הרתעה כלפי מי שמנצל את חולשתם של קטינים ופוגע בהם פגיעה מינית קשה תוך ניצול הקשר המשפחתי.

השופטים, קיבלו את הערעור, וציינו בפסק הדין, כי "הקטינה, ילדה בגיל 12, עברה אונס על ידי בן זוגה של אמה, המבוגר ממנה ב-40 שנה. האונס התבצע על רקע מסכת אלימות קשה ואווירת טרור ואלימות קשה שהשליט הנאשם בבית המשפחה כלפי שתי הקטינות… הפגיעה הקשה, הנזק רחב הטווח, והבלתי הפיך, המקיף את מכלול מישורי חייה של הקטינה, מחייבים מתן ביטוי לכך הן בקביעת המתחם והן בגזירת העונש בגדרו".

השופטים ג'ורג' קרא, עופר גרוסקופף, ואלכס שטיין בפסק הדין הוסיפו: "הפגיעה הקשה, הנזק רחב הטווח, והבלתי הפיך, המקיף את מכלול מישורי חייה של הקטינה, מחייבים מתן ביטוי לכך הן בקביעת המתחם והן בגזירת העונש בגדרו. כך גם הריונה של הקטינה כתוצאה ממעשה האונס, על הנזקים שהתלוו לכך, הינו נסיבה מחמירה שהעצימה את הפגיעה ותוצאותיה. לנסיבה זו יש לתת ביטוי בתוצאה העונשית, מעבר למה שניתן לכך על ידי בית המשפט קמא".
_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ג'ורג' קרא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות