איים על ארוסתו – ירצה 4 חודשי מאסר

תושב השרון, 52, הורשע כי במהלך מריבה עם בת הזוג בגינה ציבורית התקשר למחלקת הביטחון בעירייה ואמר: "אם לא תגיעו מיד אני מחזיר לכם אותה בחתיכות". הנאשם: "לא היה איום מוחשי"
אייל חן |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אביב שרון, גזר 4 חודשי מאסר בפועל, על תושב השרון, בן 52, שהורשע בעבירת איומים, לאחר שאיים בגינה ציבורית על בת זוגו, עימה היה אמור להינשא בשל ויכוח.

על פי כתב האישום, הנאשם ובת זוגו עימה אמור היה להינשא שהו בגינה ציבורית בהוד השרון ובין השניים התגלע ויכוח. בהמשך, התקשר הנאשם למחלקת הבטחון בעירייה וביקש את האחראי על הסיור העירוני, ומי שהנאשם טען שהוא מכר שלו מזה שנים, לטלפון. משהמזכירה אמרה לו שהוא אינו נמצא ולא יכול לשוחח עמו, המשיך להתקשר עוד כפעמיים, עד שהשיחה הועברה למנהל מחלקת הבטחון, הנאשם אמר לו שנמצאת לידו מישהי "שמעצבנת אותו", ומשניסה לברר עמו היכן הוא נמצא, אמר לו הנאשם שהם יודעים היכן הוא נמצא, ו"תגיעו מיד, אם לא אני מחזיר לכם אותה בחתיכות, בשקיות".

בעקבות השיחה התקשר מנהלת מחלקת הביטחון למוקד 100 של המשטרה, ובהגיע השוטרים לגינה הציבורית, ראו את הנאשם שוכב על מזרון, כשלצידו כלבו וציודו האישי, כשהוא מתלונן על בת זוגו, שהכעיסה אותו, כשברקע רצונה שישוב לביתה, בו התגוררו השניים לפני כן, ושכביכול היא "כובלת" אותו בקשר ביניהם והוא מבקש מהשוטרים שירחיקו אותה.

בהכרעת הדין דחה בית המשפט את גרסתם של הנאשם ובת זוגו לפיה הנאשם התקשר למחלקת הבטחון בעירייה כקריאה או זעקה לעזרה ועל מנת שסיירים או שוטרים יגיעו אליהם כי הנאשם היה מאוים אותה עת מצד מכר של המטפלת של אמה של בת זוגו ונקבע כי בבסיס שיחת הטלפון למחלקת הבטחון בעירייה לא עמד איום מוחשי או סכנת חיים שחש הנאשם ממשפחת פשע כי אם ריב קולני או ויכוח סוער שהתגלע בינו לבין בת הזוג.

השופט שרון, שהחליט למקם את עונשו של הנאשם מעט מעל לרף התחתון של מתחם העונש ההולם אותו קבע, ציין כי התביעה העניקה למשפט אותו אמר הנאשם פרשנות מחמירה מדי. "אני תמים דעים עמה שמבחינת המלל שנאמר – 'אם לא תבואו לכאן אני מחזיר אותה בחתיכות, בשקיות' – הרי שמדובר במלל חמור וחריף, מצית דמיון ממש, וכזה שלא ניתן להישאר אדישים כלפיו".

השופט הדגיש: "יחד עם זאת, ומבלי לזלזל בחומרת העבירה ובחומרת האמירה המאיימת, נראה שיש להתייחס למקרה בהקשר הנכון ולהעניק לו את הכסות אשר מתאימה לנסיבותיו המיוחדות, כאשר לדעתי המאשימה בטיעוניה לעונש העניקה לו פרשנות מחמירה מדי, אשר מעט חוטאת לקונטקסט הכללי. בתיק נשמעו ראיות, ולהבדיל מקריאת כתב האישום ביובשו, אשר בצדק צובע את האירוע בצבעים שחורים וחמורים, הרושם שהתקבל משמיעת הראיות מעט שונה והעניק לסיטואציה גוונים אחרים ונסיבות שונות".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אביב שרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות