ביה"ד לעבודה אישר: "הרעת תנאים זמנית לטייסי אל-על"

בכך נדחה הערעור של הטייסים שדרשו לבטל את ההסכם הקיבוצי עליו חתמה ההסתדרות לאור המצב הכלכלי הקשה של החברה: "זהו תפקידו של ארגון העובדים לגלות אחריות במצבים שהוועד לא משתף פעולה עמו"
גילי סיוון-כהן |
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90

בית הדין הארצי לעבודה, דחה את הערעור של טייסי חברת אל-על וקיבל את החלטת בית הדין האזורי בתל-אביב, לפיה ההסתדרות פעלה כדין בחתימתה על הסכם ההבראה בחברה לאור המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה בתקופת הקורונה בית הדין. "זו סמכותו ותפקידו של ארגון העובדים היציג לגלות אחריות במצבים שהוועד לא משתף פעולה עמו", נכתב בהחלטה.

בכך נדחתה דרישת הטייסים לבטל את ההסכם הקיבוצי שחתמה ההסתדרות להרעה זמנית של תנאי העסקתם.

שופטי בית הדין, בראשות השופטת ורדה וירט-ליבנה, ציינו בפסק הדין כי "לא מצאו מקום להתערב בפסק דינו המנומק והמפורט של בית הדין האזורי", וכי "מסקנותיו של בית הדין האזורי נכונות ותואמות את פסיקתנו בנושא. תפקידו של ארגון העובדים היציג לגלות אחריות במצבים שוועד העובדים אינו משתף פעולה עמו לחתום על הסכם קיבוצי, במיוחד במצבה של החברה. זו סמכותו ותפקידו".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מסר: "בשעה שנתב"ג סגור לטיסות יוצאות ונכנסות, ובזמן שחברות התעופה חדלו מפעילות, החלטה שיפוטית זו חשובה ביותר להישרדותה של אל-על. ההסתדרות תמשיך ללוות ולחבק את כלל עובדי אל-על, ובתוכם גם טייסי החברה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות