ביהמ"ש הורה להעביר לסנגור רשימת תיקים בהם לא הוגשו כתבי אישום בשל עבירות בחו"ל

במסגרת דיונים בהליכים נגד נאשם בתקיפה במהלך חופשה ביוון ולאור טענות לאכיפה בררנית, ניתנה בביהמ"ש השלום ברחובות, החלטה עקרונית המחייבת את המדינה להעביר לידי הסנגור, עו"ד ניר יסלוביץ, רשימת תיקים שבהם לא הוגשו כתבי אישום על עבירות פליליות בחו"ל
מעיין לביא |
עו"ד ניר יסלוביץ
עו"ד ניר יסלוביץ

שופטת בית משפט ברחובות, אפרת פינק, פסקה לאחרונה, החלטה עקרונית במסגרתה בית המשפט חייב את המדינה להעביר לידי עו"ד ניר יסלוביץ, בין היתר רשימת תיקים שבמסגרתה לא הוגש בהם כתב אישום חרף ביצוע עבירה פלילית בחו״ל על ידי אזרח ותושב מדינת ישראל.

עו"ד יסלוביץ, אשר מייצג צעיר בן 21 מגן יבנה, אשר הואשם בחבלה חמורה לאחר שבעת חופשה ביוון, היכה באגרופים, צעיר שנהג על טרקטורון לאחר שהתנגש בו עם אופנוע, הגיש בקשה ועתר לקבלת מסמכים הדרושים לו, לטענתו, לצורך ביסוס טענה לאכיפה בררנית, בין השאר כל כתבי האישום שהוגשו בין השנים 2016-2020 בעבירות אלימות, שעניינם בעבירות חוץ, נתונים מלאים ביחס לכל המקרים, בהם לכאורה התקיימה עבירת אלימות מחוץ לישראל, ומה עלה – אם עלה בגורלם של מקרים אלה בשנים 2016 – 2020 וככל שלא הוגש כתב אישום, מסמך מסכם הכולל תיאור ההחלטה לסגור את התיק וליבת העובדות ששימשו בסיס להחלטת הסגירה.

לטענת עו"ד יסלוביץ, הנאשם הועמד לדין בגין עבירה שבוצעה לכאורה בחו"ל והיא עבירת חוץ, אולם ההעמדה לדין היא בניגוד למדיניות ההעמדה לדין הנוהגת ובכך יש כדי להפלות את הנאשם ביחס לאחרים. עוד טען הסנגור כי החומר המבוקש נועד לבחון את מדיניות האכיפה הננקטת נגד חשודים ונאשמים שביצעו עבירה בחו"ל.

אילוסטרציה

התביעה טענה מנגד, כי גם אם מדובר בכתב אישום ראשוני מסוגו או מהותו, אין בכך כדי ללמד בהכרח על אכיפה בררנית או כדי ללמד כי התביעה אינה אוכפת עבירות חוץ דומות. לטענתה, הוחלט להגיש כתב אישום נגד הנאשם, משום שמיוחסים לו מעשים חמורים במסגרת אירוע שהתרחש בין שני ישראלים מחוץ לישראל. המתלונן חזר לישראל והחליט להגיש בישראל תלונה בגין האירוע המיוחס, כך שהאירוע עצמו נחקר בישראל.

השופטת פינק קיבלה בחלקה את בקשת עו"ד יסלוביץ והורתה לתביעה להעביר בהתאם להצהרתה ולרשימה החלקית של כתבי האישום שכבר העבירה לעיון בא כוח הנאשם, את כתבי האישום שטרם העבירה ובקשת עו"ד יסלוביץ, לקבל מסמך המרכז את ריכוז ההחלטות לסגור תיקים מהשנים 2016-2020 וליבת העובדות ששימשו בסיס להחלטת הסגירה – התקבלה בחלקה, כך שהתביעה תעביר בשלב ראשוני רשימה של כל התיקים שהגיעו להחלטת היועץ המשפטי לממשלה בגין עבירות אלימות שאירעו מחוץ לישראל בין השנים 2016-2020 והוחלט שלא להגיש כתב אישום בגינם.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות