הורשע באונס צעירה שהכיר בבר ונידון ל-13.5 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר את העונש על אלכסנדר לוז'קין שהורשע בעבירת אינוס ו-2 עבירות של מעשה סדום. הוא יפצה את הקורבן ב-150 אלף שקל. השופטים: "חובה להגביר את ההרתעה ולהביע סלידה של החברה ממעשים קשים, בוטים ומשפילים מסוג זה"
אייל חן |
חשד: הכיר צעירה ברשת וביצע בה עבירות מין
אילוסטרציה

הרכב שופטי, בית משפט המחוזי בבאר שבע, בראשות השופטת יעל רז לוי, גזרו 13 וחצי שנות מאסר על אלכסנדר לוז'קין, תושב הדרום, שהורשע בעבירת אינוס ו-2 עבירות של מעשה סדום של צעירה אותו הכירה בבר. השופטים גם הורו לנאשם לפצות את המתלוננת בסך 150 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, באותו לילה, המתלוננת יצאה מדירה של חברתה לאחר ריב עם בן זוגה והגיעה לבר שאת בעליו הכירה בעיר בה התגוררה. איתרע מזלה ובאותו בר היה באותו ערב גם הנאשם. המתלוננת התיישבה על הבר והברמן מזג לה משקה אלכוהולי בשם "טובי". הנאשם ישב לידה והיא אמרה לו שנגמרה לה הסוללה בטלפון והיא צריכה להתקשר והנאשם הציע לה להתקשר מהטלפון שלו, אך המתלוננת ציינה בעדותה כי היא אינה זוכרת אם התקשרה בסופו של דבר. מאוחר יותר ולאחר שהיא שתתה את אותו משקה אלכוהולי היא הרגישה שהיא ממש שיכורה עד כדי כך שחשה שהיא מתחילה להתנדנד בהליכה. בשלב זה נעמדה, נפרדה לשלום מבעל הבר ויצאה מהבר, ובהתאם לעדותה היא אינה זוכרת אם הנאשם יצא איתה.

המתלוננת והנאשם הגיעו אל סניף דואר שנמצא בקרבת מקום והמתלוננת החלה להתווכח עם הנאשם בעניין מסוים, לאחר שבטעות סברה שמדובר באביו של בן זוגה, כאשר המתלוננת סיפרה שהשיחה התנהלה ברוסית והנאשם ממש כעס וצעק עליה בחזרה. בהמשך הם התקדמו ככל הנראה לכיוון ביתו של הנאשם, ובסופו של דבר היא מצאה את עצמה בדירתו של הנאשם, כאשר היא לא זכרה בדיוק כיצד הגיעה לשם.

המתלוננת העידה כי לאחר שנכנסו לדירה, היא התיישבה על כיסא, הנאשם הציע לה מים והיא שתתה. לפתע הנאשם כיבה את האור וללא כל הכנה או שיח, הכה אותה בחוזקה בפניה, משך אותה אל הספה והתחיל להפשיט אותה. בכל אותה עת המתלוננת נאבקה בנאשם והוא לא חדל ממעשיו.
המתלוננת תיארה, כי הנאשם אנס אותה בכוח תוך כדי שהיא מבקשת ממנו כי יחדל ממעשיו והנאשם אמר לה ברוסית "תסתמי יא זונה". אחרי מספר בהן אנס אותה ביצע בה מעשי סדום וכאשר היא ביקשה ללכת לשרותים בגלל הכאב שחשה בשל מעשי הנאשם, הנאשם משך אותה משיערה לשירותים, הושיב אותה על האסלה ושם ביצע בה מעשה סדום בכוח ולאחר מכן סטר לה ואז משך אותה חזרה לספה, שם חזר ואנס אותה.

המתלוננת הסבירה, כי התנגדה ודחפה את הנאשם כל הזמן, צעקה והתחננה אליו שיפסיק ואף אמרה לו שהיא בהריון, אך מנגד היא חששה שאם תתנגד יותר מדי הנאשם יכה אותה עוד יותר, ולמרות כל אלו הנאשם המשיך במעשיו. לאחר שסיים, הנאשם עצם למתלוננת את העיניים, פתח את הדלת, הוריד אותה במדרגות והלך איתה מעט.

הנאשם הוסיף ואיים עליה לבל תספר לאיש על מה שקרה. בעדותה אמרה: "הוא אמר שאם אספר למישהו, למשטרה או להורים שלי הוא ימצא אותי והוא יהרוג אותי ואת כל המשפחה שלי, ואז הוא עזב לי את העיניים ודחפתי אותו והתחלתי פשוט לברוח".

לאחר שיצאה מדירתו של הנאשם, המתלוננת רצה לדירתו של בן זוגה ומיד בשעת בוקר מוקדמת סיפרה על הדברים לאמה אשר לקחה אותה מיד לתחנת המשטרה משם הופנתה המתלוננת לבדיקה רפואית וקיבלה טיפול רפואי ואף זריקות רבות, לאור העובדה שבוצעו בה מעשים מיניים כה קשים ללא כל אמצעי הגנה, והחשש מהדבקה במחלות שונות.

בגזר הדין, שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, התחשבו בהיבט של הרתעת הרבים מפני ביצוע עבירות מין. "למרבה הצער עבירות המין הפכו חזיון נפרץ בימים אלו", כתבו השופטים בגזר הדין, "ועל כן יש חובה להגברת ההרתעה והבעת סלידתה של החברה ממעשים קשים, בוטים ומשפילים מסוג זה".

השופטים ציינו עוד כי לא מצאו כי יש בנסיבותיו האישיות של הנאשם כדי להקל עימו בגזירת העונש. הנאשם, כך לדבריהם, כפר בעובדות ולא הביע כל חרטה ביחס למעשיו. אמנם הכפירה באשמה וניהול משפט לא תיזקף לחובת הנאשם. "עם זאת", נכתב בגזר הדין, "לא ניתן לזקוף לזכותו את הנסיבות הנגזרות מהודאה, מנטילת אחריות ומהבעת חרטה, ובראשן החיסכון בעדות המתלוננת ומניעת הקושי הרב הנובע מכך, וההשלכות שיש לקבלת אחריות על קורבן עבירת מין".

השופטים הוסיפו: "הדברים אמורים ביתר שאת כאשר מדובר במתלוננת צעירה אשר התקשתה מאוד להעיד, וודאי שהנאשם לא זכאי להתחשבות בעניין זה . יש גם לזכור כי בעבירות מין, להכחשת העבירות על ידי הנאשם ולהעדר נטילת אחריות, יש השלכה גם על רמת מסוכנותו ומעדותו לביצוע עבירות נוספות".

בנוסף, השופטים הוסיפו, כי לנאשם עבר פלילי לא מבוטל, ואף שמדובר בעבר שעיקרו עבירות סמים, עדיין מהרשעותיו הקודמות הרבות של הנאשם "עולה כי הוא מנהל אורח חיים עברייני, כאשר את העבירות מושא תיק זה הנאשם ביצע זמן קצר לאחר שחרורו ממאסר". נוכח האמור החליטו השופטים לגזור את עונשו של הנאשם ברף האמצעי -עליון של המתחם.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל רז לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות