הסיבה לריב: הזיז את העגלה שלו בסופר

תושב הצפון נידון ל-4 חודשי שירות לאחר שהורשע, במסגרת הסדר טיעון, כי תקף וגרם לפציעתו של לקוח בסניף שופרסל בשל ויכוח על עגלת הקניות. ביהמ"ש: "הקלות הבלתי נסבלת שבה ויכוח סתמי מסלים לאלימות מחייב ענישה מחמירה"
גילי סיוון-כהן |
עגלת קניות אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג כהן, גזרה 4 חודשי עבודות שירות, על תושב הצפון שהורשע בתקיפה הגורמת חבלה של ממש, זאת לאחר שבמהלך ויכוח בסופר הנאשם נגח בפניו של אדם ופצע אותו. השופטת הורתה גם לנאשם לשלם לקורבן פיצוי בסך 5,000 שקלים.

על פי כתב האישום, לפני כשנה וחצי, המתלונן, הגיע לערוך קניות בסופרמרקט "שופרסל" במתחם "ביג" בעיר יקנעם, באותה שעה, ערכו גם הנאשם ובת זוגו קניות במקום. בסמוך למקרר הבשרים, הזיז המתלונן את עגלת הנאשם, על מנת לקחת דבר-מה מן המקרר. בעקבות זאת, החל ויכוח מילולי בין הנאשם ובין המתלונן, במהלכו החל הנאשם לקלל את המתלונן בשפה האנגלית, באמרו לעברו: "Fuck you", והשניים נפרדו תוך שהם ממשיכים לערוך קניות במקום.

בהמשך, נפגשו הנאשם והמתלונן שוב, באחד ממעברי הסופרמרקט, אז תקף הנאשם את המתלונן בכך שניגש אל המתלונן ונגח בפניו, עד שהמתלונן נפל ארצה ושן אחת משיניו הקדמיות נשברה. בעוד המתלונן שרוע על הרצפה, המשיך הנאשם ותקף אותו באופן שהיכה במכת אגרוף בפניו של המתלונן, עד שגרם לו לחבלה.

"הנאשם", נטען בכתב האישום, "לא פסק מתקיפתו, עד אשר מבקרים במקום הגיעו והניאו אותו מלעשות כן. עוד צוין כי בתגובה לתקיפה, ברח המתלונן מהסופרמרקט, כאשר הנאשם רודף אחריו ומנסה להשיגו".

הנאשם טען בבית המשפט, כי בשעה שהוא ובת זוגו ערכו קניות מזון, המתלונן גילה כלפיו יחס אגרסיבי ובעייתי. לדברי הנאשם, המתלונן דחף את עגלת הקניות שלו בפראות, וגרם לפציעה קלה ברגלו. בתגובה, התפתח בינו ובין המתלונן עימות שהסלים. לדברי הנאשם, הוא "פעל מתוך מצוקה" וחש כי עליו להגן על עצמו ועל בת זוגו שנכחה אף היא במקום. יחד עם זאת מסר הנאשם כי "איבד שליטה, ומדובר בהתנהגות חריגה שאינה מאפיינת אותו".

השופטת שפילברג כהן, קבעה כי הנאשם ביצע עבירת אלימות יחידה, באירוע יחיד, כלפי מתלונן והערכים החברתיים המוגנים הנפגעים כתוצאה מעבירת האלימות שביצע הנאשם הם שלמות גופו, כבודו וביטחונו האישי של הפרט, והצורך בהגנה על הפרטים בחברה מפני מעשי אלימות ובריונות.

"הקלות הבלתי נסבלת", כתבה השופטת בגזר הדין, "שבה ויכוח על אודות עניין פעוט ושולי מסלים להתנהגות אלימה של אדם לרעהו, והנזק הכבד שעלול להיגרם בנסיבות מעין אלה, מחייבים את בתי המשפט לנקוט ענישה מחמירה במקרים מן הסוג הזה כדי לעקר תופעות אלו מן החברה".

יחד עם זאת ציינה השופטת כי "נראה כי מדובר באדם נורמטיבי אשר ביצע עבירת אלימות מזיקה באובדן עשתונות אימפולסיבי. יחד עם זאת, לא שוכנעתי בנסיבות מהן עולה כי קיימים בעניינו של הנאשם שיקולים אישיים ושיקומיים כבדי משקל המצדיקים סטייה ממתחם העונש ההולם. כאמור, תסקיר שירות המבחן ממליץ אמנם על ביטול הרשעתו של הנאשם בדין, שילובו בהליך גישור של פוגע-נפגע, הטלת צו מבחן וצו של"צ, ומדובר בהמלצה חיובית ביותר, ואולם אין המלצה זו משרתת נכונה את האינטרס הציבורי".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות שפילברג כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות