הוארך ב-9 ימים מעצרו של השוטר אמיר רז החשוד ברצח אשתו דיאנה

על פי החשד רז, ששירת שוטר במשטרת מודיעין, השתמש בנשק שהיה ברשותו מעבודתו וירה באשתו בזמן שילדיהם בבית. לאחר מכן התקשר למפקדו ודיווח על המעשה. השופטת: "החשוד קשר את עצמו למעשה"
רונן לוי |
אמיר רז, הנאשם ברצח אשתו. צילום מסך מתוך פייסבוק

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, אושרית הובר היימן, האריכה ב-9 ימים, את מעצרו של אמיר רז, שוטר סיור במודיעין, בן 33, שרצח בשתי יריות אקדח ברגל ובראש, ביום שישי האחרון אשתו יועצת הזוגיות דניאלה רז, ביישוב נעלה שבבנימין, לאחר שלפי גרסתו, התפתח בין השניים ויכוח סתמי.

על פי החשד, רז ששירת כשוטר במשטרת מודיעין ובעבר גם שימש כמאבטח בנתב"ג, ירה בבת זוגו בזמן שילדיהם היו בבית. לאחר הירי הוא יצר קשר עם אימו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים ולאחר מכן התקשר למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי ובמהלך השבת לפני שהובא להארכת מעצר הודה ושחזר את הרצח בפני החוקרים.

רז עצמו לא הגיע לדיון, מאחר ונאלץ להיכנס לבידוד בשל שהיה ליד חולה קורונה מאומת. נציג מח"ש, ביקש בתחילה להוציא צו איסור פרסום על שמו של השוטר הרוצח, אולם השופטת הובר היימן דחתה את בקשתו.

נרות נשמה בכניסה לביתה של דיאנה רז ז"ל, אמש. צילום: פלאש 90

"מדובר באירוע טראגי ומזעזע. יש לנו הרבה פעולות חקירה לבצע, שאמורות לשפוך אור על האירוע. החשוד מסר גרסה ראשונית ואנחנו נצטרך לבדוק אותה", אמר נציג מח"ש בדיון והוסיף: "מדובר בשוטר שרק אתמול עשה משמרת במשטרה. אין אינדיקציה מהעבר. הוא היה מאבטח בנתב"ג והיה לוחם בצבא. לא קיבלנו אינדיקציה לבצע בדיקה פסיכיאטרית".

השופטת הובר היימן, שהאריכה את מעצרו של רז בתשעה ימים, ציינה בהחלטתה כי קיימת תשתית ראייתית, המבססת חשד סביר נגד החשוד, שקשר את עצמו למעשה. "מדובר במקרה טרגי וקשה, שנסיבותיו טרם נתבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה באופן שמחייב את התרת החשוד במעצר מאחורי סורג ובריח".

לדיון בבית המשפט הגיעו הוריו של השוטר החשוד ברצח וקרובי משפחתה של הנרצחת שסיפרו כי בתם של בני הזוג, אחת מארבעה שהיו עדים לרצח סיפרה להם, כי במהלך הוויכוח האם ביקשה שהילדים יעלו לקומה העליונה והילדה בת ה-7 אמרה להם: "שמעתי יריות, ראינו את אמא שוכבת על הרצפה, ואמא לא קמה".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אושרית הובר היימן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות