עונש מאסר ממושך לצעיר שהכיר ילדות ברשת ופגע בהן מינית

יניב דרוקר נידון ל-40 חודשי מאסר לאחר שהורשע בביהמ"ש השלום בראשל"צ כי פנה לקטינות באמצעות אפליקציות שונות וביצע מהן מעשים מגונים. כל זאת בעוד הוא שוהה בהוסטל ומפר צו מבחן שאסר עליו לעשות שימוש באינטרנט או בטלפון הסלולארי
גילי סיוון-כהן |
שוד בחנות "סופר יהדות" - אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה 40 חודשי מאסר על יניב דרוקר, אשר הורשע במעשים מגונים כלפי קטינות, איומים וסחיטה באמצעות אפליקציות שונות, כאשר שהה בהוסטל "בית הדקל" באשקלון, שתנאי צו המבחן אסרו עליו לעשות שימוש באינטרנט או בטלפון סלולארי. השופטת גם הורתה לו לשלם פיצוי בסך 9,250 שקלים לששת הילדות בהן פגע.

על פי כתב האישום, עת הנאשם שהה בהוסטל ובחופשות בביתו, עשה שימוש ברשת האינטרנט ובאפליקציות סלולאריות על מנת ליצור קשר עם קטינות בנות 14-7 חרף תנאי צו המבחן. הנאשם החזיק בחשבונות באפליקציות אינסטגרם, LIKEE וטיק טוק ופנה באמצעותן לקטינות, לעיתים תוך התחזות לקטין או קטינה אחרת וביקש מהן לשלוח לו תמונות של עצמן בבגד ים או ללא חולצה והכל במטרה לספק את צרכיו המיניים. כאשר סרבו המתלוננות לשלוח לו את התמונות או ליצור עמו קשר נהג הנאשם לאיים עליהן כי יפיץ את תמונותיהן, ישלח מרצחים לביתן.

באחד המקרים, הוא פנה לילדה בת 12, שמשתמשת באפליקציית אינסטגרם וכתב לה "הי נסיכה יש לך חבר", כאשר לא ענתה לו כתב לה, כי הוא התאהב בה וניסה שוב לשכנע אותה להתכתב עמו אולם היא עמדה בסירובה. לאור הסירוב שלח לה הנאשם מספר הודעות בהן ציין מספר הטלפון שלה ותמונות שלה בבגד ים מהאינסטגרם שלה ואיים עליה כי יפרסם את תמונותיה ומספר הטלפון שלה ב- Youtube ולערבים. רק אז הילדה המבוהלת ביקשה מהנאשם שלא לפרסם את תמונותיה ובתגובה אמר הנאשם כי ימנע מפרסום התמונות במידה וא.א. תשלח לו תמונות נוספות שלה לבושה בבגד ים.

במקרה נוסף, הנאשם פנה לילדה בת 9 המשתמשת באפליקציית Likee במכשיר הטלפון הנייד שלה תוך שהוא מציג עצמו בכזב כיניב, נער בן 16 מאשקלון וביקש ממנה לעקוב אחר חשבונו. הילדה סירבה וציינה כי היא ילדה בת 9 .לאחר הפצרות חוזרות ונשנות הסכימה ג.ג. להתכתב עם הנאשם. במהלך ההתכתבות, שלח לה הנאשם הודעה בה נרשם כי הוא אוהב אותה וציין בפניה שהבטן שלה יפה וביקש ממנה לשלוח לו תמונות של הבטן שלה. ג.ג. נענתה לבקשתו וצילמה את בטנה החשופה ושלחה לנאשם. הנאשם בתגובה החמיא לה ואמר לה "יש לך גוף פצצה". הנאשם ביקש מג.ג. שתצלם את גופה ואת עצמה לבושה בבגד ים ותשלח לו אולם ג.ג. סירבה וניסתה להתחמק מבקשת הנאשם. לאחר מכן פנה בשנית וביקש מג.ג. לצלם את עצמה ללא חולצה. ג.ג. סירבה ובתגובה איים הנאשם על ג.ג. כי יפיץ את תמונותיה של ג.ג. ביוטיוב ויעבירם לערבים. ג.ג. המבוהלת דיווחה על מעשי הנאשם לאמה אשר הגישה תלונה במשטרה.

השופטת עינת רון, ציינה בגזר הדין כי: "דומה כי אין צורך להכביר במילים בדבר מעשיו הפוגעניים של הנאשם. בביצוע העבירות על ידו פגע הנאשם במספר ערכים חברתיים מוגנים, בהם שלמות גופן וכבודן של המתלוננות. צנעת הפרט וכבודם של קטינים ובענייננו קטינות; האוטונומיה האישית ופרטיותן וכן בזכותן של המתלוננות לשלווה וביטחון".

"בכל הנוגע לעבירות המבוצעות באמצעות רשת האינטרנט", כתבה עוד בגזר הדין, "פגע הנאשם בניסיון לשמור על מרחב זה כמקום בטוח ונגיש לכל ובייחוד כלפי קטינים, שהינה קבוצה פגיעה, בשים לב לתמימותם והיעדר יכולתם להבין את הסכנות האורבות להם במרשתת. קטינים ובוודאי קטינים כה צעירים בשנים כפי שבמקרה דנן אינם ערים לכלל השלכות השימוש ברשתות החברתיות, אינם ערים לתחכום שנעשה על ידי עוברי חוק במטרה לנצלם בדרכים שונות, לרבות לצורך ביצוע עבירות מין. על עבירות אלה התווספה הפגיעה בערכים המוגנים של כיבוד החוק, שמירה על סדרי השלטון והמשפט ושמירת ביטחון הציבור".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות