יום האהבה: לhttps://obiter.co.il/33905/בחיי נישואין אין השפעה על תוצאת הגירושין

חושדת שבעלך בוגד בך? נדמה לך שאשתך מצמיחה לך קרניים? חשוב שתדעו מה את צריכה לעשות כדי לתעד אותו בלי לבזבז יותר מדי כסף
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%99%d7%9c-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%9c%d7%9a |

יום האהבה

משהגיעה למשרדי טל (שם בדוי) וביקשה להתגרש, אני מודה שהופתעתי מכך שהייתה כה מסודרת – היא ניצבה מולי כשבידיה קלסר גדול ובו מפורטות שלל פעולותיו של בעלה בחודשים האחרונים. היא לא פסחה על כלום: כל צעד וצעד תועד על ידי חוקר פרטי, מהטובים בתחומו: גלישה באתרי בגידות, היסטוריית אינטרנט ארוכה ופיקנטית והדובדבן שבקצפת: תמונות מפלילות בו נראה בעלה שמח ומאושר, עת מטייל הוא ברחובות סיציליה עם המאהבת, נסיעה אותה הגדיר בפני אשתו כ'נסיעת עבודה שגרתית'.

טל ובעלה הם זוג נורמטיבי: היא עובדת כמעצבת שיער בסלון יופי ומשתכרת משכורת של 7000 שקלים בחודש ובעלה, סוכן מכירות של כלי חשמל, המשתכר משכורת דומה לממוצע במשק.

טל, שהציבה לעצמה למטרה לחשוף את שקריו ובגידתו של בעלה, בזבזה את כל הונה בתשלום לחוקר הפרטי. היא הייתה בטוחה כי ברגע שתצליח להוכיח את דבר הבגידה, יהא על בעלה לשלם לה כספים רבים. לו רק הייתה יודעת כי אין משמעות לבגידה מבחינת חלוקת הרכוש, ייתכן שהייתה מוותרת על העסקת חוקר פרטי לתקופה ארוכה ומסתפקת בהוכחה אחת לבגידה, אם בכלל.

תופעת הגירושין בישראל נפוצה למדי. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2015 התגרשו בישראל 1למעלה מ-11 אלף זוגות.

אומנם בשנתיים האחרונות מסתמנת התמתנות בהיקף הגירושין, אך עדיין מדובר במספר גבוה למדי.

סיבות רבות מובילות לאחוזי הגירושין הגבוהים וביניהן נמצאת הבגידה, כשהיא מהווה סיבה דומיננטית לפירוק המשפחה.

בגידה תיחשב ככזו בין אם מדובר בהתאהבות ארוכת טווח או מעידה חד פעמית, בין אם התקיים מפגש פיזי או מפגש וירטואלי.

עידן הרשתות החברתיות פתח את האפשרות לתקשר באנונימיות ולהכיר אנשים חדשים. כתוצאה מכך, גם שיטות הריגול השתכללו ואם בן הזוג אינו עובד כבלש או כחוקר פרטי, סביר מאד שלא יעלה על שיטות הריגול החדשות והמתוחכמות.

טעותה של טל שכיחה.

רבים נוטים לחשוב כי אם רק יצליחו להוכיח בגידה מצד בן הזוג, יזכו בכספים רבים במאבק הגירושין, אך טעות בידם.

בבתי המשפט לענייני משפחה אין חשיבות לשאלת הבגידה, למעט לעניין חובות שנוצרו בחיי הנישואין, כמו למשל בעל שלקח הלוואות כדי לספק את המאהבת שלו. במקרה כזה, ייתכן שרק הצד שבגד יישא בהם.

מתי כדאי לבעל להשקיע בהוכחות לבגידת האישה?

כאשר האישה תובעת מזונות אישה ואכן מגיע לה (במקרה של טל לא היתה זכאית מלכתחילה למזונות אישה); בנוסף, הוכחת בגידת האישה גורמת לה לאבד את זכותה לכתובתה. יש להדגיש, כי בגידה אינה משפיעה על מזונות הילדים.

בעל בוגד יחויב בתשלום הכתובה

היו מקרים בהם הספיקה רק התכתבות בהודעה כתובה, הקלטת שיחה, שליחת תמונות הדדית בפייסבוק כדי לגרום לבת הזוג לאבד את הכתובה ומנגד- לבן הזוג לשאת בכתובה, כאשר בית הדין לא נדרש לתמונות מחדר המיטות ואף סירב לקבלן. במקרה של טל, כתובתה הייתה על סך של 50 אלף שקל בעוד החוקר הפרטי לבדו עלה 45 אלף שקל (לא כולל הנסיעות מעבר לים). אילו הייתה מתייעצת טרם שכירתו, הייתה יודעת שהתכתבויותיו באתרי הבגידות השונים, יהוו ראייה מספקת עבור בית דין והיא תקבל את כתובתה או חלק ממנה, אך זולתה לא תקבל דבר.

מהיכן נובעת הטעות?

דיני המשפחה, מתוקף מורכבותם ובמסגרת היותם 'צהובים', הופכים כר נוח לטעויות. כל כתב רכילות המספר על פירוק משפחה של סלבריטאי כזה או אחר, עשוי להטעות. לאחרונה פורסמה בעיתון מכובד כתבה על ידוען אשר בגד באשתו , התגרש ממנה ושילם לה כסף רב. הכותרת הייתה: "בגד באשתו וישלם לה מיליוני שקלים". הפרטים הנכונים בסיפור הם כי אותו הידוען, הרוויח כסף רב בהיותו נשוי לאשתו, עובדה מהחייבת אותו לפי חוק לחלוק עימה בכסף. בנוסף, בהסכם הממון ביניהם, התחייב הבעל בפיצוי של מיליוני שקלים במקרה של בגידה. ברור אם כך שהכותרת עלולה להטעות את הקוראים המסיקים מקריאתה שבגידה משמעותה פיצוי כספי גדול.

חושדת? פני לעורך דין
גירושין מצמיחים מומחים ומומחים מטעם עצמם, אשר משתדלים לתת עצות המתגלות לא פעם כגרועות ושגויות והן עלולות להסב נזק כספי רב. אם את חושדת שבעלך בוגד בך, אם אתה חושב שאשתך מתרועעת עם זרים או אם עשית מעשה ויש חשש שנתפסת, פנו לערוך דין העוסק בדיני משפחה ובדקו את מגוון האפשריות והאמצעים העומדים לרשותך. רק כך תדעו באופן מהימן וודאי כיצד תוכלו להתחקות אחרי בן או בת הזוג באופן חוקי, אם בכלל יש צורך בכך, ואיך תוכלו לחסוך בהוצאות מיותרות.

 

יום האהבה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות