חשד: המתין ליד הכספומט וגנב כסף

תושב בני ברק נעצר בחשד שגנב מאברך אלפי שקלים שמשך בכספומט. מדובר בצעיר, כבן 28, שאמור היה לשהות אותה עת במעצר בית, אולם למרות זאת גם הפעם הוא שוחרר ממעצר על ידי בית המשפט
גילי סיוון-כהן |
כספומט

מספר ימים לאחר שצעיר כבן 28, מבני ברק, נעצר בחשד לגניבה והיה אמור לשהות במעצר בית, לפנות בוקר, הוא נעצר שוב, בחשד שגנב ארבעת אלפים שקלים, מתושב העיר בזמן שמשך כסף מהכספומט.

בית המשפט החליט לשחרר אותו שוב למעצר בית.

סמוך לשעה אחת בלילה, התקבל דיווח על אברך תושב בני ברק שנגנבו ממנו 4,000 שקלים, בזמן שמשך כסף מהכספומט, הגנב נמלט מהמקום במהירות ולאחר מספר שעות הצליחו השוטרים לעלות על עקבותיו של החשוד ולעצור אותו.

לאחר חקירה קצרה הובא החשוד לבית המשפט להארכת מעצר, שם אמר נציג המשטרה: "לפני מספר ימים החשוד שוחרר למעצר בית. הלילה הפר החשוד את מעצר הבית שלו וגנב סכום כסף מאזרח שהוציא את אותו סכום מכספומט בעיר בני ברק. הגענו לחשוד ולאחר שנחקר, כנוהל נעשה עליו חיפוש חיצוני על גופו ונתפס סכום כסף הדומה כמעט במדויק למה שנגנב באותו אזרח".

מנגד טען הסניגור כי מרשו לא הפר מעצר בית וגם אין שום אינדיקציה שביצע דבר עבירה.

"יש אזרח שטוען שהוציא כסף מכספומט בא מישהו ולקח את הכסף. לא הבנתי מה היה מהות לקיחת הכסף ובאיזה אופן, הבנתי שלא הייתה הפעלת כוח או מרמה. מה שכן היחידה החוקרת מייחסת לו עבירה בלבד והחשוד נותן הסבר לכסף", אמר הסניגור.

השופטת ענת יהב, החליטה לבסוף לשחרר את החשוד, שוב למעצר בית לאחר שקבעה שמעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר וכן מסכום הכסף שנתפס בחזקתו. "שני הדברים גם יחד מגיעים עד כדי חשד בסיסי ראשוני ולא מעבר לכך לטעמי אין די בכך כדי להותיר אותו במעצר ממש. אינני מתעלמת מעברו הפלילי מהעובדה כי הוא מכור לסם וכן לא מהעובדה שהעבירה המיוחסת לו והחשד הוא אירוע בעל תעוזה שבו החשוד נעמד מאחורי מי שמוציא כסף מהכספומט, נוטל אותו ובורח מהמקום, אלא שמכיוון שרף החשדות איננו גבוה, כפי שציינתי לא ני תן להותירו מאחורי סורג ובריח", כתבה השופטת בהחלטתה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות