הפועל נהרג באתר הבנייה – מעסיקו נאשם בגרימת מותו ברשלנות

לביהמ"ש השלום בתל אביב הוגשו כתבי אישום נגד הקבלן ענאן סוקי ונגד רועי פרי, בעל חברה להתחדשות עירונית, שביצעו עבודות תמ"א במתחם הרצליה, במהלכו התחשמל למוות הפועל מוחמד שואהנה. המדינה טוענת כי ניהלו את הפרויקט ללא הניסיון והידע המתאימים
דנה לווינסקי |
בניה פועל
אילוסטרציה shutterstock

באוקטובר 2018, במהלך עבודות בניה בפרויקט תמ"א 38 ברחוב הפרטיזנים בהרצליה, התחשמל למוות הפועל מוחמד שואהנה. בכתב האישום שהוגש כעת לביהמ"ש השלום בתל אביב, נגד היזם רועי פרי ונגד הקבלן ענאן סוקי, כמו גם נגד החברות שבבעלותם, נטען כי גרמו למותו של הפועל ברשלנות. "הנאשמים", נכתב לביהמ"ש, "לקחו על עצמם את ניהול הפרויקט וזאת מבלי שהיה להם את הניסיון, הידע וההכשרה המתאימים והנדרשים".

על פי כתב האישום, סוקי הינו בעליה של חברת ע.ע צוקי שאינה מסווגת כקבלן רשום. כיוון שלצורך קבלת היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 על הקבלן להיות מסווג כקבלן רשום, בתהליך הוצאת היתר בניה לפרויקט תמ"א 38 ברחוב הפרטיזנים בהרצליה, הציג עצמו סוקי כבעליה של חברת ג.ג, המסווגת כקבלן רשום (ללא ידיעת החברה או מי מבעליה). לאחר קבלת היתר הבנייה, התקשרו פרי וסוקי באמצעות החברות, בהסכם ביצוע עבודות חיזוק ובנייה בפרויקט תמ"א 38 בהרצליה.

במסגרת הפרויקט הועברו דודי החשמל בבניין ממקום מושבם על גג הבניין אל הדירות הקיימות בפרויקט. העברת הדודים לדירות וחיבורם לרשת החשמל נעשתה על ידי סוקי או מי מטעמו, שנעדר הכשרה של חשמלאי מוסמך, באופן רשלני תוך חיבורם ללוח חשמל ארעי בבניין, למרות שלוח זה היה שבור, מפורק ולא תקני. בנוסף, למרות המתחייב מהתקנות, פרי או מי מטעמו לא פעלו לביצוע בדיקה של מתקן החשמל הזמני בפרויקט על ידי חשמלאי בודק.

בשלב מסוים, כך מפורט בכתב האישום, התקשר אחד מדיירי הבניין אל סוקי ודיווח לו על תקלה בדוד החשמל שבדירתו. סוקי שלח את בנו יוסף ללוות את המנוח, שהועסק על ידו כשרברב. על מנת שהמנוח יוכל לטפל בבעיה סגר יוסף את זרם המים הראשי בבניין. למרות האמור, ברגע שהמנוח נגע בדוד הוא התחשמל ונפל לאחור. לאחר זמן מה כאשר המנוח לא ענה לקריאותיו של יוסף, טיפס מישהו על פיגומי הבניין והבחין במנוח שרוע על מרפסת הדירה. יוסף הזעיק את כוחות ההצלה, אך לאור החשש מפגיעה נוספת לא יכלו כוחות ההצלה לסייע למנוח, אלא רק לאחר ניתוק החשמל בפרויקט על ידי חברת חשמל, דבר שעיכב את מתן הסיוע הרפואי.

"הנאשמים", כתבו נציגי הפרקליטות לביהמ"ש, "לקחו על עצמם את ניהול הפרויקט וזאת מבלי שהיה להם את הניסיון, הידע וההכשרה המתאימים והנדרשים. בנוסף, העסיקו הנאשמים עובדים נעדרי הסמכה ורישיון מתאימים לעבודה בפרויקט, ומבלי שטרחו לבדוק מידת התאמתם והכשרתם של אלו לפרויקט ולעבודות הנדרשות בו. במעשיהם ובמחדליהם, גרמו הנאשמים ברשלנות למותו של המנוח".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות