נסעתם לבריטניה? יתכן שאתם זכאים לפיצוי

ביהמ"ש המחוזי בירושלים אישר הסדר פשרה מול מספר חברות תעופה בינלאומיות ולפיו הן ישיבו למאות רבות של נוסעים לבריטניה את אגרת מיסי הנמל ששילמו שלא לצורך
גילי סיוון-כהן |
כיכר פיקדלי בלונדון, צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, גילה כנפי שטייניץ, אישרה מספר בקשות לאישור הסדרי פשרה, במסגרתן התחייבו חברות תעופה בינלאומיות שונות להשיב למאות מנוסעיהן אגרה ששולמה על ידם שלא לצורך.

על פי התביעה שהוגשה, במהלך חודש מרץ 2016, שינתה ממשלת בריטניה את מדיניות המס, ונקבע כי בני נוער בגילים 15-12 יהיו פטורים מתשלום האגרה, אשר עומדת על כ-100 דולר לכל נוסע. על אף מתן הפטור האמור, חברות תעופה רבות לא פטרו את לקוחותיהן מהתשלום, וגבו את האגרה למרות שלא היה בכך צורך. המדובר באגרת APD המשולמת לשלטונות המס בבריטניה, על ידי מי שיוצאים בטיסה בינלאומית משטח בריטניה.

לאחר הגשת בקשת האישור, ובטרם הגישו המשיבות את תשובותיהן, ניהלו הצדדים משא ומתן שבעקבותיו הוגשו לבית המשפט חמש בקשות לאישור הסדר פשרה, דומות בעיקרן וכן בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשת האישור בעניינה של חברת איסתא. אופיר טורס, הגישה תשובתה לבקשת האישור ונקבע דיון בעניינה בעוד כחודשיים.

בהתאם לפסק הדין, חברות התעופה טורקיש איירליינס, אוקראיין אירליינס, איבריה, לופטהנזה ואירופלוט תבצענה השבה בסכום כולל של למעלה מ-520 אלף שקלים, המהווה את מלוא סכום האגרה שנגבתה על ידן מנוסעים עבור אגרת ה- APD שלא לצורך.

ההשבה, כך לפי ההסדר, תתבצע בשני ערוצים: האחד, באמצעות השבה ישירה ללקוחות שרכשו את כרטיסי הטיסה ישירות מחברות התעופה, והשני, באמצעות השבה לסוכני הנסיעות, ככל שאלה היו מי שמכרו את הכרטיסים לנוסעים, כאשר סוכני הנסיעות ישיבו את הכספים ללקוחות.

עוד נקבע כי כספים שלא ניתן יהיה להשיב לנוסעים יעבירו חברות התעופה לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד במשרד המשפטים.
______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת גילה כנפי שטיינץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות