הקימו מעבדה לזיוף כספים: מאות אלפי שקלים הוזרמו למחזור המדינה

שני אחים הורשעו בזיוף של שטרות של 100 ו-200 שקלים אותם הפיצו ל-22 סוחרי משנה שהזרימו את הכסף למחזור המדינה וגרפו לכיסם עשרות אלפי שקלים. ביהמ"ש גזר עליהם עונשי מאסר ממושכים וקנס כספי
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר 5 וחצי שנות מאסר וחמישים אלף שקלים קנס על צעיר שהקים מעבדה לזיוף שטרות כסף. על אחיו שהיה שותף עימו בזיוף הכסף גזר השופט 16 חודשי מאסר ו-10 אלף שקל קנס.

השניים, הורשעו בעבירות של זיוף שטרי כסף בערכים של 100 ו-200 שקלים, אותו הפיצו ל-22 סוחרי משנה שהזרימו את השטרות למחזור הכסף במדינה. ההערכה היא שבדרך זו הוזרמו מאות אלפי שקלים לשוק. הנאשם המרכזי בנה מעבדה בשני בתים בהם התגורר, כאשר בפרק זמן של כשבועיים עברה המעבדה לבית אחיו. במעבדה החזיק בין היתר מחשב, מדפסות, גיליוטינות חיתוך, טיונרים, מכונות למינציה, ראשי דיו, מיכל לכה, קבצים ייעודיים של שבלונות של השטרות, וסלילים מתכתיים בצבעים סגול צהוב ששולבו לרוחב השטרות על מנת לשוות להם מראה אותנטי.

לבית המשפט הוגשה גם חוות דעת של בנק ישראל ממנה עלה כי בשנים האחרונות מזוהה מגמה של גידול בכמות זיופי השטרות בישראל, בשל התפתחות האמצעים הטכנולוגיים המאפשרים לפעול באמצעות מדפסות דיו ומכונות ביתיות, להבדיל מבעבר, אז דרשה מלאכת הזיוף שימוש בציוד תעשייתי, ייחודי ויקר.

"הנזקים", כך על פי חוות הדעת, "כתוצאה מזיוף מטבע כוללים פגיעה במוניטין של המדינה ובנק ישראל, לרבות אובדן אמון הציבור במטבע, נזקים כלכליים לאורך שרשרת משתמשי המטבע – סוחרים, לקוחות, בתי עסק – וחשיפה לנזק כספי למי שאצלו מתגלה המטבע המזויף. כמו כן, התופעה גורמת לבזבוז משאבים פרטיים וציבוריים המושקעים בטיפול בה".

השופט מיכלס קבע כי הרקע לביצוע העבירות הוא בצע כסף. לדבריו, מכתב האישום עולה שהנאשם גרף לכיסו סכומי כסף, אמיתי, נאים. "על רווחיו של הנאשם", כתב בגזר הדין, "ניתן ללמוד, למשל, מאחת העסקאות, במסגרתה מכר שטרות מזויפים בהיקף של 300 אלף שקלים תמורתם קיבל 26 אלף שקלים, לכל הדעות הכנסה משמעותית ל-3 ימי עבודה שנדרשו לו להדפסת השטרות".

הנאשם המרכזי, כך לפי גזר הדין, ייצר את השטרות ומכר אותם תמורת כסף אמיתי. כך ביצע 39 עסקאות על פני תקופה של כתשעה חודשים. חלקו של אחיו, של הנאשם השני, היה מצומצם באופן יחסי. "לצד האמור", כתב השופט, "אין להקל ראש במעשיו שכאמור, החזיק בביתו 'מעבדה' פעילה במשך שבועיים ימים, יחד עם אחיו. יתרה מכך, בשתי הזדמנויות קשר עם אדם אחר למכור לו כסף מזויף, בהיקף כולל של 3,300 שקלים".
______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות