התנועה לטוהר המידות: נתניהו קיבל ממליקובסקי עוד עשרות אלפי דולרים

במכתב ששיגרה התנועה ליועמ"ש מנדלבליט, היא מבקשת להכיר בכספים נוספים שהועברו בין רה"מ לבן דודו כמתנה אסורה שיש להחזירה. בין השאר מדובר בחליפות יקרות שנרכשו עבור נתניהו והלוואה לרכישת דירה
נעמה כהן |
קרא לרצוח את נתניהו: נתניהו בנאום מול העיתונאות
בנימין נתניהו בעת כהונתו כראש ממשלה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בהמשך לעמדת היועמ"ש שהוגשה לבג"ץ ולפיה הכספים שקיבל רה"מ בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי נחשבים למתנה אסורה, פנתה התנועה לטוהר המדינות לד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה להכיר גם בכספים נוספים שהועברו בין השניים כמתנה הנוגדת את הוראות החוק. "הועברו עשרות אלפי דולרים, נרכשו חליפות וניתנה הלוואה לרכישת דירה", כך על פי המכתב.

השבוע הודיע מנדלבליט לבג"ץ כי הכספים, בגובה 300 אלף דולר, שהועברו בין מיליקובסקי לנתניהו נחשבים למתנה אסורה. היועמ"ש, ציין כי התיר את קבלת המתנה לפני כשלוש שנים, לאחר שנתניהו טען בפניו כי מיליקובסקי הוא קרוב משפחה שנתן לו מתנה, אולם, כעת הוברר לו מחומרי הבדיקה בפרשת המניות, כי בין נתניהו ובין מיליקובסקי, ישנם קשרים עסקיים ולכן הוא אינו בגדר קרוב ממשפחה שממנו ניתן לקבל מתנה.
על פי העמדה, בשנים 2010-2007 התקיימה בין השניים זיקה עסקית בהיקף לא מבוטל, שהשיאה לנתניהו רווחים משמעותיים, אשר היועץ המשפטי לממשלה סבר על בסיס ראיות מינהליות "כי ניתן להניח שראשיתה בטובת הנאה לא מבוטלת שקיבל ממר מיליקובסקי".

במכתב שנשלח אתמול (יום ד') על ידי התנועה לטוהר המידות פנתה אתמול (ד') ליועץ המשפטי לממשלה, הזכירה התנועה כי לצד מענק זה, הועברו מאות אלפי דולרים נוספים ממר מיליקובסקי לראש הממשלה, כפי שנחשף במסגרת חקירות ראש הממשלה. "כך", נכתב, "הועברו עשרות אלפי דולרים במזומן לראש הממשלה ובני משפחתו, נרכשו חליפות על ידי מר מיליקובסקי וניתנה הלוואה לרכישת דירה לטובת ביתו של ראש הממשלה".

"כעת", נכתב עוד, "לאחר שהיועמ"ש בחן את החומרים שנאספו במסגרת 'פרשת המניות' ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הגיע למסקנה כי מערכת היחסים בין מיליקובסקי לנתניהו מלמדת על זיקה בין המתנות לבין תפקידו הציבורי של ראש הממשלה, יש להחיל את הוראות חוק המתנות גם על מתנות אלו אשר ניתנו במועדים ובמאפיינים דומים למענק למימון הגנה משפטית, שבעניינו קבע היועץ כי הוא מפר את הוראות החוק".

על כן, כך לפי המכתב, התנועה לטוהר המידות כי "אין מנוס מן הקביעה כי המסקנה ביחס למענק זה חלה גם על יתר המתנות, וכי ראש הממשלה נדרש להשיבן למר מיליקובסקי לאלתר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות