אור בקצה המנהרה: חשיבות הליך שיקום קורבנות עבירה

הליך תביעה אזרחי עבור קורבנות עבירה מהווה דרך אלטרנטיבית או דרך נוספת למימוש זכויותיהם בדרך לשיקום שיוכל לסלול את דרכם לעתיד טוב יותר. עו"ד חנה בן יהודה, המתמחה בתביעות נזיקין ובפגיעות גוף ונפש, על מסלול משפטי שהינו מקור לתקווה
גיא פישקין |
חנה בן יהודה פרופיל
עו"ד חנה בן יהודה

המציאות אליה נקלעים בעל כורחם קורבנות עבירה שונים נוכח חוויות קשות שהתרחשו על לא עוול בכפם, מהווה קרקע פורייה למשבר עמוק ולעיתים להידרדרות אישית בכל רבדי החיים.

מדובר לרוב בעבירות אלימות מסוגים שונים, לרבות אלימות על רקע מיני, אלימות בתוך המשפחה, אלימות במקום העבודה ועבירות נוספות שתכליתן פגיעה בגופו או בנפשו של אדם.

חוק זכויות נפגעי עבירה (התשס"א-2001) נועד לעגן את זכויותיהם של קורבנות העבירה אשר אינם צד להליך הפלילי, בסופו של יום להוביל להרשעה של הפוגע ולעיתים גם למתן אפשרות פיצוי לאור הנזקים שנגרמו להם.

אילוסטרציה

במקביל להליך הפלילי, קיים מסלול משפטי נוסף המתיר לקורבנות עבירה לעמוד על זכויותיהם באופן יעיל ביותר ומקורו בהליך האזרחי המתבצע מול ערכאות משפטיות שונות, ונועד לאפשר לנפגעים לממש את זכויותיהם במסגרת תביעת נזיקין אזרחי ו/או תביעה אל מול המוסד לביטוח הלאומי שבסופה יוכלו להשתקם ברמה הגופנית, הנפשית והכלכלית כאחד.

_______________________________________

אל עתיד טוב יותר

________________________________________

עו"ד חנה בן יהודה, המתמחה בתביעות נזיקין של גוף ונפש לרבות מימוש זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי על כל רבדיו, מספרת בשיחה עם אוביטר על חשיבות ההליך האזרחי שעשוי להוות אמצעי איכותי עבור קורבנות העבירה בדרך לסגירת מעגל ושיקום נוכח הטראומה שחוו.

"כמי שמכירה את תחום קורבנות העבירה לאורך שנים ארוכות", היא אומרת, "אני בהחלט ממליצה ללקוחותיי לשקול תביעת פיצוי כספי במסגרת תביעת נזיקין בהליך אזרחי לרבות מימוש זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי, שלא אחת מתגלים כהליכים ממצים ואף יעילים יותר מההליך הפלילי, בטח ובטח במקרים בהם קורבנות העבירה שוללים פניה לאפיק הפלילי".

בן יהודה, המלווה קורבנות עבירה ברגישות מעוררת השראה לצד ניסיון ומקצועיות בתחום, מוסיפה: "חשוב כי כל קורבן עבירה יגיע להתלונן, שכן ההכרה בפגיעה כשלעצמה היא הצעד החשוב ביותר להתמודדות עם המקרה המצער. לאחר מכן רצוי להתייעץ עם גורמי מקצוע רלוונטיים כדוגמת עורכי דין וגופים מוסמכים שיש בידם לסייע במימוש זכויות מכוח החוק, בדרך לשיקום אמיתי שיוביל את נפגעי העבירה אל עבר עתיד טוב יותר".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות