51 אלף שקל קנס לחברת ניקיון שהעסיקה עובד זר

בית הדין האזורי לעבודה הרשיעה את החברה בהעסקת העובד, נתין זר מאתיופיה, בשירותי ניקיון במשך תקופה ארוכה שלא כדין וללא היתר. טענת הנהלת החברה כי העבירה בוצעה מתוך הבנה מוטעית ולא מבצע כסף – לא התקבלה
אייל חן |
עבודת ניקיון. צילום: קובי גדעון, פלאש 90 (למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה)

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שרה מאירי, גזרה 51 אלף שקלים קנס, על חברת ניקיון, שהורשעה הנאשמת בהעסקת עובד זר, מסתנן, בשירותי ניקיון באתר, במהלך תקופה, שלא כדין וללא התר.

על פי כתב האישום, בו הורשעה חברה היא העסיקה עובד זר, בעל דרכון אתיופיה במתן שירותי ניקיון באתר החברה. לטענת החברה, שביקשה מבית המשפט שלא להרשיע אותה, העבירה בוצעה מתוך הבנה מוטעית מצד הנאשמת, של נסיבות העסקתו של העובד, של המצב המשפטי הנוהג או בשל יישום לא נכון של נהליה. העבירה לא בוצעה על בצע כסף, נסיון לחמוק משכר הולם, זכויות הולמות וכיו"ב.

השופטת מאירי שכאמור גזרה על החברה קנס בסך 51 אלף שקלים, שהוא 35 אחוזים מהקנס המקסימלי, לא קיבלה את בקשת החברה שלא להרשיע אותה לאחר שקבעה כי אין הצדקה לכך.

"לא הואשם נושא משרה בתאגיד", נכתב בגזר הדין, "וכתב האישום הוגש אך נגד הנאשמת, התאגיד. ולבטול ההרשעה גופא – לא מצאתי בנימוקי הנאשמת כדי הצדקה לנקוט בחריג לכלל. טענות הנאשמת יפות ונכונות לתאגידים רבים/למעסיקים רבים, ולא הוכח בפניי כי שונה היא מכל נאשם אחר שהורשע כאמור".

"אין חולק", נכתב עוד, "כי הרשעה מטילה כתם על האדם ואף על התאגיד ודאי במכרזים/בנסיון לגייס משקיעים וכיוצ"ב. לזכותה של הנאשמת אכן תעמוד הטענה כי עסקינן "בארוע יחדני של עובד אחד" (ודאי מול מאות רבות של עובדים כטענתה) אך אין בכך, כשלעצמו, כדי לנקוט בחריג".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה מאירי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות