היועמ"ש שינה עמדתו: הכסף שקיבל נתניהו מבן דודו הנו שוחד

בתגובה לעתירות שהוגשו לבג"ץ טוען מנדלבליט כי בין רה"מ לקרוב משפחתו התקיימה זיקה עסקית בהיקף לא מבוטל שהשיאה לנתניהו רווחים משמעותיים וכי ממצאי הבדיקה העלו כי היותו בעל תפקיד ציבורי היווה צידוק למתן סיוע כספי
רונן לוי |
היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90
היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט. פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר לבג"צ בתגובה לעתירות התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידות, כי שינה את עמדתו, ו-300 אלף דולר שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו, מבן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי, מהווים מתנה אסורה הדורשות כי נתניהו ישיב את כספי המימון שקיבל.

היועמ"ש, ציין כי התיר את קבלת המתנה לפני כשלוש שנים, לאחר שנתניהו טען בפניו כי מיליקובסקי הוא קרוב משפחה שנתן לו מתנה, אולם, כעת הוברר לו מחומרי הבדיקה בפרשת המניות, כי בין נתניהו ובין מיליקובסקי, ישנם קשרים עסקיים ולכן הוא אינו בגדר קרוב ממשפחה שממנו ניתן לקבל מתנה.

"בעוד שבמועד הבחינה הראשונית", כתב היועמ"ש לביהמ"ש, "הדיון התמקד בבקשה שהדגישה את הצורך הקונקרטי הנטען בקבלת סכום כסף מקרוב משפחה לצורך מימון הוצאות משפטיות הנוגעות להליך פלילי, הרי שלכך נוספה ההבנה שמערכת היחסים הכספית בין השניים כוללת נדבכים נוספים. זאת, שכן ידוע כי בשנים 2010-2007 התקיימה בין השניים זיקה עסקית בהיקף לא מבוטל, שהשיאה לנתניהו רווחים משמעותיים, אשר היועץ המשפטי לממשלה סבר על בסיס ראיות מינהליות, כי ניתן להניח שראשיתה בטובת הנאה לא מבוטלת שקיבל ממר מיליקובסקי".

לשיטת מנדלבליט, יש בכך כדי להצביע על כך ש"במערכת היחסים טמון מרכיב נוסף בצד המאפיינים המשפחתיים של סיוע בעת צורך, שהודגשו בבקשה".

"בהמשך", נכתב עוד, |על בסיס ניתוח התשתית שנאספה בבדיקה – עלה כי הסיוע הכספי מידי מיליקובסקי ניתן רק לראש הממשלה, ולא לאחיו. ממצאי הבדיקה העלו כי אף לגישת מר מיליקובסקי, עצם היותו של נתניהו בעל תפקיד ציבורי היווה צידוק למתן סיוע כספי מצדו דווקא עבור נתניהו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות