למרות התנגדות הנושים – ניתן צו הפטר לחייב

רשם ההוצאה לפועל אישר את הצו לחייב שסך חובותיו עומדים על כ-350 אלף שקלים ב-7 תיקים שונים. בכך התקבלה עמדת עו"ד יוסף שמחון, בא כוחו של החייב כי המקרה מצדיק הפטר מיידי
נעמה כהן |
פשיטת רגל

רשם ההוצאה לפועל, עופר שורק, אישר צו הפטר לחייב שסך חובותיו עמד על כ- 350 אלף שקלים והתנהלו נגדו שבעה תיקים בהוצאה לפועל. למרות התנגדויות מצד חלק מהנושים, הרשם שורק קיבל את טענת עו"ד יוסף שמחון, בא כוחו של החייב, כי המקרה מצדיק הפטר מיידי.

החייב, בן 70, נכה מאה אחוז וגרוש בעקבות הקריסה, הוכרז לפני שנים רבות כחייב ונפתח לו תיק איחוד. צו התשלומים עמד על סך 150 שקלים בחודש.

כיום הוא שוכר דירה מאחיינו ובשל נכותו מקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי בסך של 2,800 שקלים. הוא מועסק מזה מספר שנים בניקיון ואחזקה של משרדים בשכר של 3,500 שקלים בחודש.

במהלך תקופת הקורונה שכרו והיקף משרתו גדלו בשל היעדרויות עובדים ומשכורתו הגיעה בחודשים האחרונים לסך של כ-4,000 שקלים בחודש. בחקירתו הסביר החייב כי עם חזרת מצבת העובדים כפי שהייתה קודם לתקופת משבר הקרונה, משכורתו תחזור לעמוד על סך 3,500 שקלים בחודש.

עו"ד יוסף שמחון

עו"ד יוסף שמחון, הסביר כי מרשו יצא לעבוד בגילו כדי שיוכל להתקיים וקודם לכן ישן בבתי כנסת, גנים ציבוריים, בכנסיה ובבתי חסד בעזרת לשכת הסעד, בהעדר יכולת כלכלית בסיסית לשכור דירה. עוד הסביר כי מדובר באדם חולה, דבר שמקשה עליו בעבודתו ולכן לא ניתן לקבל את טענת הזוכים כי מדובר בחייב שיש לו פוטנציאל השתכרות שעליו לממשו וכי הוא יוכל "להגביר את עבודתו".

הרשם שורק קיבל את הבקשה לצו הפטר, קבע כי המזכירות תפעל לשחרור הכספים המעוכבים בתיק האיחוד, תבטל את ההכרזה כחייב מוגבל באמצעים, תבטל את ההגבלות מכוח ההכרזה ותסגור את מלוא התיקים הפרטניים הכלולים בתיק האיחוד.

"מדובר", כתב הרשם, "בחייב בן 70, חולה ונכה בשיעור 100% שעובד בעבודה פיזית אף בתקופה בה קיים משבר בריאותי כולל שמסכן את בריאותו. הטענה כי יש ביכולתו לעבוד באופן רצוף ולאורך זמן מעבר להיקף משרתו הנוכחית לא הוכחה, אינה מבוססת ובוודאי שלא מובילה לדחיית בקשתו למתן צו הפטר".

הרשם שורק התייחס לטענה כי החייב חי עם בת זוג ולא דיווח עליה ואמר: "אני נוטה לקבל את הסבריו כי לא ידע שעליו להצהיר על חברתו מאחר וזו אינה קשורה לחובותיו. המחדל בדיווח אינו כה מהותי עד כדי כך שיוביל לדחיית הבקשה למתן צו הפטר. למעשה, אף אם היה מדווח עליה הדבר לא היה מוביל לשינוי משמעותי בצו התשלומים של החייב בתיק האיחוד לאור משכורתה הנמוכה של בת הזוג".


עו"ד יוסף שמחון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות