הבעל המכה ירצה עבודות שירות בגלל "עבר נקי"

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 9 חודשי עבודות שירות בלבד על תושב המרכז, 43, שהורשע כי תקף את בת זוגו במספר הזדמנויות ואיים עליה "אפרק אותך במכות ותבכי דם". השופט: "איני סבור שיש להורות על ענישה מאחורי סורג ובריח"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 9 חודשי עבודות שירות, על תושב המרכז בן 43, אשר הורשע באיומים ותקיפת בת זוגו. השופט מזרחי הקל בעונשו מאחר והוא נעדר כל עבר פלילי וכן בעל הנמכה קוגניטיבית. "לפי שמדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, בעל הנמכה רגשית וקונטיבית, שדרכיהם שלו ושל המתלוננת נפרדו, השומרים על נתק, ונוכח הנסיבות האישיות המיוחדות, איני סבור, כי במקרה זה יש להורות על ענישה אשר תובילו דווקא אל מאחורי סורג ובריח", כתב השופט בגזר הדין.

כתב האישום שהוגש נגדו תיאר מספר אירועים בהם הנאשם תקף ואיים על בת זוגו. כאשר במהלך וויכוח בין הנאשם ובין זוגתו, הוא הכה אותו באמצעות ידו בכתפה וכתוצאה מכך היא מעדה לכיוון הקיר. בתגובה לכך, היא יצאה מן הבית אל הרחוב, הנאשם הלך אחריה, תפס אותה, הצמידה לרכב ואיים עליה שאם היא לא תעלה עכשיו אל הבית "אני מפרק אותך במכות".

אישום נוסף ייחס לו עבירת איומים לאחר שבעקבות וויכוח בין השניים, איים עליה שייתן לה מכות והיא תבכה דם של דמעות. האישום השלישי, ייחס לו עבירת תקיפת בן זוג כאשר היה תחת השפעת אלכוהול, החל לצעוק עליה, היא בקשה שינמיך את קולו ואז תקף אותה הנאשם במכה באזור צווארה.

השופט מזרחי ציין בגזר הדין כי "אין חולק, שהנאשם ביצע עבירות חמורות, המחייבות ככלל לנקוט בענישה בעלת משקל, אשר תשיב לו כגמולו, תרתיע אותו, תרתיע את הרבים ותשתלב במגמה הכללית העונשית, שמטרתה להדביר את התופעה הרעה, הכה נפוצה של אלימות בתוך המשפחה".

"הגם שאין כתב-האישום מתאר עבירות אלימות ואיומים מן הרף העליון האפשרי", הוסיף השופט, "אין להקל ראש בעבירות שאותן ביצע הנאשם: מכה בכתפה, איום שיפרק אותה, איום שתבכה דם, מכה נוספת בצווארה".

למרות האירועים החמורים המתוארים בכתב האישום, שלטענת השופט "אין להקל בהם ראש", ואף שלפי פסיקת בתי-המשפט במקרים של אלימות בתוך התא המשפחתי יש להכביד את היד העונשית, ואף שלא היה בפני השופט תסקיר המלמד כי עבר טיפול שיקומי מוצלח, החליט ביהמ"ש להקל בעונש.

"הרי שנוכח המתואר בעובדות", הסביר השופט, "ולפי שמדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, בעל הנמכה רגשית וקונטיבית, שדרכיהם שלו ושל המתלוננת נפרדו, השומרים על נתק, ונוכח הנסיבות האישיות המיוחדות, איני סבור, כי במקרה זה יש להורות על ענישה אשר תובילו דווקא אל מאחורי סורג ובריח וגם ענישה שניתנת לריצוי בדרך של עבודות שירות תספק את מכוון שיקולי הענישה".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות