מחר: דיון ועדת החוקה על הטבות למתחסנים ולמחלימים מקורונה

אופטימיות זהירה: בעיצומו של השבוע השלישי לסגר תדון ועדת החוקה בהטבות התו הירוק שיינתנו למתחסינים ומחלימים וכן באפשרות לביצוע בדיקות מהירות לקראת פתיחת התרבות, הספורט, הקניונים ובתי המלון
נעמה כהן |
צילום: סופיה ישראל בדיקות מיידיות

לצד מבצע החיסונים ובצל הירידה האיטית בתחלואה והמוטציות החדשות, מדינת ישראל נערכת להפעלת התו הירוק (הדרכון הירוק) אשר יחול על מתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות מהירות בכפוף לפתיחת המשק.

מחר (יום ג') תדון ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהטבות התו הירוק.

במטרה לפעול לפתיחה הדרגתית של ענפי המשק בתחום התרבות, המסחר ויתר השירותים ישמש התו הירוק, למתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות סופיה מהירות, כתנאי להשתתפות במופעי תרבות אירועי ספורט וכן לביקור במוזיאונים.

יתכן גם שהתו הירוק יכלול את פתיחת הקניונים, המלונות, חדרי הכושר, המסעדות, בתי הקפה ובריכות השחייה. בנוסף ביוזמת ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה, יתנהל גם דיון לפתיחת בתי הכנסת על פי המתווה.

בסופיה ישראל אמרו כי, על סמך הניסיון שנצבר בביצוע נוהלי עבודה בהם נבדקו בהצלחה עד היום מעלה 200 אלף ישראלים באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה (Sofia) הפועלת באישור ה-FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, הפכו תרשימי הזרימה לפרוטוקול בשימוש משרד הבריאות.

הבדיקות המיידיות נערכו בתחנות הבדיקה ביטבתה, בשדה התעופה רמון ובים המלח וכן בבתי אבות, דיור מוגן, בפיקוד העורף, במשטרה ובקופות החולים באמצעות כ – 300 מכשירי בדיקה ניידים שרכש משרד הבריאות.

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית, בעזרתה ניתן לבדוק כ-40 איש בשעה. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית, הווריאנט מלוס אנג'לס והמוטציה הצפויה בישראל על פי תחזית אמ"ן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות