רב־גונדר קטי פרי מונתה לנציבת בתי הסוהר

פרי נבחרה לתפקיד על ידי השר לביטחון פנים ובתום השלמת הליך המינוי על ידי ממשלת ישראל הוענקו לה אתמול (יום א') דרגות רב-גונדר
רונן לוי |
שבס שירות בתי הסוהר קטי פרי
טקס כניסתה לתפקיד של רב-גונדר קטי פרי

רב-גונדר קטי פרי נכנסה אתמול (יום א') לתפקידה כנציבת בתי הסוהר ה-18 והיא תעמוד בראש ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל במהלך השנים הקרובות. פרי נכנסת לתפקידה לאחר למעלה משנתיים בהן בראש השב"ס לא עמד מפקד במשרה מלאה.

פרי מונתה לתפקידה לאחר שנבחרה על ידי השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ובתום השלמת הליך המינוי והאישור על ידי ממשלת ישראל. בטקס מצומצם שהתקיים במשרד לביטחון פנים, בנוכחות השר ובני משפחתה של הנציבה, הועמקו לה דרגות רב-גונדר.

פרי, 56, נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בשוהם. היא התגייסה לשב"ס בשנת 1988 ולאחר ששירתה במספר תפקידים בתחום המודיעין ותפקידי שטח מונתה בשנת 2006 לתפקיד קצינת מודיעין של מחוז מרכז בשב"ס. לאחר מכן שירתה כראש מחלקת האסיר ופיקדה על בית המעצר 'הדרים'. בשנת 2012 מונתה לתפקיד ראש מינהל משאבי אנוש ולאחר מכן שירתה כסגנית מפקד מחוז מרכז, ראש מנהלת בג"ץ תנאי מחיה ומפקדת מחוז דרום החל מינואר 2019.

פרי היא בעלת תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במזרחנות ותואר ראשון במזרחנות והיסטוריה שניהם מהאוניברסיטה העברית. כמו כן, הינה בוגרת הקורס הממלכתי הבכיר למודיעין והמכללה לביטחון לאומי.

ניצבת שב"ס הנכנסת קטי פרי

במהלך הטקס, אמר השר אוחנה כי בחר בפרי לתפקיד בשל הדוגמה האישית, הניסיון ושצברה, כמו גם הגישה החדשנית שהיא מביאה עמה לתפקיד. "אני רואה בך", אמר אוחנה, "את האדם הנכון להצעיד את שירות בתי הסוהר לעבר העתיד, לאזן נכונה בין האינטרסים השונים המתנגשים לעיתים – רצונה של החברה להיפרע ממי שפשע כלפיה ולגבות ממנו מחיר מחד, והשאיפה לשקם ולצמצם את שיעורי המועדות – הרצידיביזם – מאידך. שאיפה זו דורשת הרבה מעבר לרק לכלוא את האדם מאחורי סורג ובריח ולספק את צרכיו הבסיסיים ביותר".

הנציבה עצמה אמרה עם כניסתה לתפקיד כי היא מתחייבת להצעיד את הארגון החשוב להישגים, הן בתחומי הבטחון הלאומי והן בתחומי החברה. "המדינה", אמרה, "מפקידה בידינו את הטיפול באסירים שחירותם נשללה. אחד מעקרונות העבודה שלי הינו עמידה על זכויותיהם הבסיסיות של האסירים והעצורים תוך דאגה ושמירה על כבודם ותנאי מחייה נאותים. על מנת לעשות זאת עלינו לאמץ ולחבק חדשנות טכנולוגית ופתרונות מתקדמים שיצעידו את הארגון ויהוו מכפיל כוח בניהול שגרת היום ובהתמודדות למול איומי ההווה והעתיד".

פרי הוסיפה כי "החזון החברתי", ימוקם גבוה בסולם העדיפות הארגוני בראשותה. "לשב"ס", אמרה, "כלים רבים להגשים חזון זה: מערכי חינוך והשכלה, תכניות טיפול מגוונות ומסגרות תעסוקה יצרנית. אני מתחייבת להמשיך ולפתח מערכים אלו שהינם גשר לשילובם של אסירים ברי שיקום בחברה. בכוונתי לקדם ולרתום את גופי הרווחה והשיקום במדינה למאמץ זה. יחד נעסוק בעשייה ביטחונית, שיקומית וערכית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות