נפלתם ברשות הרבים, האם אתם זכאים לפיצוי?

נפילה בגינה הציבורית, מי אחראי על הנזק? אילוסטרציה evanto

אם נפצעתם בתאונת דרכים או נפגעתם במהלך עבודתכם, אתם יודעים בדיוק מי הכתובת לתביעת הנזיקין שתגישו. אבל מה קורה אם נפצעתם ברשות הרבים? לא בבית של מישהו, לא במקום פרטי, לא בעבודה ולא בתאונה. הילד שלכם נפל בגינה הציבורית? אמא שלכם נפגעה ממהמורה ברחוב? למי עליכם לפנות במקרה כזה? האם מישהו אחראי על הנזק והאם יש לכם עילה לתביעה? המדריך שחובה לגזור ולשמור.

המטרה העיקרית של פקודת הנזיקין בישראל היא לאפשר למי שנפגע לקבל פיצוי מהמזיק, בכל סיטואציה שבה ניתן להטיל חבות משפטית על מי שאחראי לנזק שנגרם.

פקודת הנזיקין מפרטת שלושה תנאים שעליהם להתקיים על מנת להטיל חבות משפטית על מי שאחראי על הנזק. ראשית, האם נגרם נזק גופני ו/או נזק נפשי. שנית, מי שגרם לנזק נהג ברשלנות (למשל הרשות העירונית). התנאי השלישי הוא האם קיים קשר סיבתי בין ההתנהגות הרשלנית לבין הנזק שנגרם. כלומר, עלינו להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין העוולה לבין הנזק.

אם למשל הילד שלכם נפגע במהלך משחק בגינה הציבורית האם תוכלו לתבוע? על פי פקודת הנזיקין, השאלה המשפטית היא האם הרשלנות של מי שאחראי על הגינה, למשל הרשות המקומית, התרשל בתפקידו ולא תחזק כראוי את המתקנים בגינה ובשל התנהלות זו נפגע הילד. האם הילד נפגע מהמתקן שלא תוחזק כראוי או שמא נפל במהלך משחק שאינו קשור להתנהלות הרשות. ביהמ"ש יצטרך להכריע במקרה זה, האם קיים קשר בין התנהלות הרשות המקומית לבין הפגיעה והנזק שנגרם לילדכם. בהתאם לכך, ובהתאם לגודל הנזק, ייקבע הפיצוי.

פעל במודעות מלאה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

מה עלינו לעשות במקרה של פגיעה?

במידה ונפגעתם בשטח הרבים עליכם לפעול במהירות, בטרם תפנו לעורך דין לגיבוש התביעה. חשוב מיד עם קרות התאונה לתעד כל שניתן. אם ניתן לתעד את המפגע או את הגורם לתאונה, תאורה לא מספקת וכל דבר שיוכל לסייע לכם כדי להוכיח את טענותיכם בהמשך.

בנוסף, ככל שהיו עדים לתאונה, הקפידו לקחת את פרטיהם, דרכים ליצירת קשר עמם ותיעוד שלהם לאירוע ככל שיש בידיהם. כך תוכלו לבסס את תביעתכם ולהגביר את הסיכויים שתתקבל בביהמ"ש.

הקפידו לבצע רישום ותיעוד של כל פרט – כל פנייה לרופא מטפל וכל בדיקה שתופנו אליה – חשוב שאלו יתועדו בהקפדה יתרה.

התייעצו עם עו"ד – סמוך למועד התאונה, פנו להתייעצות עם עורך דין המתמחה בדיני נזיקין כדי שיוכל לכוון אתכם ולייעץ לכם מה עליכם לעשות, מה הזכויות המגיעות לכם, אילו פרטים לאסוף ומה נדרש מכם על מנת להגיש תביעת נזיקין. עורך דין מקצועי המתמחה בתחום הנזיקין יוכל לגבש עבורכם אסטרטגיה משפטית ולהוביל אתכם להצלחה בביהמ"ש ולמיצוי מלוא זכויותיכם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות