יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בביקורת חריפה: "ועדת סל התרופות מפלה במכוון את החולים הפסיכיאטריים"

העיתון ישראל היום מפרסם הבוקר את הביקורת החמורה, שהועלתה במכתב ששלח יו"ר האיגוד לוועדת סל התרופות. לדבריו, חלק מחברי ועדת הסל מעלים בדיונים "אמירות לא מקצועיות ומזלזלות" על מחלות הנפש
דנה לווינסקי |
כדורי מרשם כדורי דיכאון
כדורים, אילוסטרציה evanto

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל בהסתדרות הרפואית, ד"ר צבי פישל, מעלה ביקורת חסרת תקדים נגד ועדת סל התרופות. בדבריו טוען כי הוועדה "מפלה באופן מכוון את הסובלים ממחלות פסיכיאטריות", כך מפרסם היום (יום ב') פרשן ישראל היום רן רזניק.

העיתון פרסם בתחילת החודש כי פישל העלה טענות חמורות נוספות, ולפיהן חלק מחברי ועדת הסל מעלים בדיונים על תרופות ועל טכנולוגיות לטיפול בחולים פסיכיאטריים "אמירות לא מקצועיות, מזלזלות, פוגעניות ולועגות למחלות הנפש" וכי "הוועדה מתעלמת השנה, וכבר שנים רבות, ממרבית הטכנולוגיות החדישות בתחום בריאות הנפש".

על פי הפרסום, אלה הן אמירות חסרות תקדים בכל פעילות הוועדה הציבורית במשרד הבריאות להרחבת סל התרופות, וזו הפעם הראשונה מאז הוקמה הוועדה ב-1998 שעולות טענות כאלה על קיפוח ועל אפליה מתמשכת ומכוונת נגד ציבור חולים, וזאת כאשר על פי הערכות האיגוד, כ-30% מהציבור בישראל יזדקק במהלך חייו לטיפולים נפשיים.

הביקורת הועלתה במכתב ששלח בשבוע שעבר יו"ר האיגוד, ד"ר פישל, שמכהן כמנהל מחלקה פסיכיאטרית בבית החולים גהה שבפתח תקוה, לוועדת סל התרופות. באיגוד הפסיכיאטרי חברים כ-1,000 רופאים פסיכיאטריים מכל בתי החולים וקופות החולים בארץ.

הביקורת של פישל הועלתה לאחר שוועדת סל התרופות דנה השנה בהמלצות של האיגוד הפסיכיאטרי והמועצה הלאומית לבריאות הנפש במשרד הבריאות להכניס לסל תרופות חדשות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) שכבר דורגו בציון גבוה על ידי הוועדה.

נוסף על כך, דנו בהכנסת שתי טכנולוגיות חדשות לניתוח ולטיפול באמצעות גירוי מוחי בהפרעה טורדנית-כפייתית (OCD) לחולים שלא ניתן לטפל בהם בכל התרופות הקיימות, וכן ניתוח אחר שנועד להשתלת קוצב בצוואר המעביר אותות חשמליים למוח ומסייע לטיפול בדיכאון שגם כן לא ניתן לטפל בו בכל התרופות והטיפולים הקיימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות