נפל ממדרגה בבית הארחה ונותר נכה – יפוצה ב-408 אלף שקל

בית משפט השלום בהרצליה קבע כי הנהלת בית הארחה תפצה במאות אלפי שקלים לקוח שנפל ממדרגה בזמן ששהה במקום
דניאל בן חמו |
כיסא גלגלים
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בהרצליה, אירית מני-גור, פסקה פיצויים לגבר כבן 30, בסכום של כ- 408 אלף שקל, כולל שכ"ט עורך דין, לאחר שנפל ממדרגה בבית הארחה, נפצע ונותר עם נכות.

לפני מספר שנים, כאשר התובע התארח בצימר במושב באזור בית שמש, הוא ביקש לרדת במדרגות מחדרו שהיה בקומה הראשונה אל החצר, שם ישבו בני משפחתו. אולם, הוא מעד מהמדרגה האחרונה הצדדית שהייתה גבוהה במיוחד ושונה האחרות ונפל ארצה.

ממקום האירוע הובהל התובע לביה"ח ע"י פרמדיק, קרוב משפחה שהיה במקום. בביה"ח אובחן כי הוא סובל מדפורמציה ניכרת של קרסול רגל שמאל, ובצילום נמצא שבר עם פריקה. התובע עבר ניתוח תחת הרדמה מלאה לצורך קיבוע השבר בקרסול. עם שחרורו, עבר התובע שיקום ארוך במסגרת טיפול בקהילה.

הצדדים היו חלוקים ביניהם הן בשאלת החבות והן בשאלת גובה הנזק כאשר מטעם הנתבעת לא הומצאה חוות דעת בטיחות נגדית ולא הובאו עדים כלשהם. השופטת מני-גור, קבעה לבסוף כי יש לקבל את גרסת התובע עובדתית כי נפל מהמדרגה האחרונה, שם נמצא ישוב וחבול מיד ובסמוך לאחר נפילתו.

"הדעת נותנת כי המקום בו נמצא מיד לאחר התאונה, הוא מקום האירוע. קשה לי להניח כי התובע שבר את הקרסול במקום אחר והצליח להגיע מתחת למדרגה התחתונה עם השבר ברגלו. כמו כן, נחה דעתי מחקירת המומחית כי גרם המדרגות ובייחוד וספציפית המדרגה התחתונה ממנה מעד התובע לוקה במספר מפגעים כאשר כל אחת מהם בנפרד יכול היה לגרום לאירוע התאונה, קל וחומר כשקיים מצבור של מפגעים כפי שצוין בחוות הדעת", כתבה השופטת.

בפסק הדין היא הוסיפה: הבעלים, המחזיק והמנהל של בית הארחה אחראי מטבע הדברים על גרם המדרגות המוביל לחדרי האירוח, אחריות הבעלים מוגברת כאשר מדובר במקום המזמין אליו אורחים להתארח במקום, כבית הארחה אך טבעי שהאורחים שוהים בו שהות קצרה, אינם מכירים את המקום על בוריו, ולא מודעים לסכנות הכרוכות במקום, לא מצאתי בתמונות שהובאו לעיוני שלט או סימון אחר היכול להזהיר את האורחים מפני מדרגה גבוהה, ולפיכך לא מצאתי מקום להטיל כל אשם תורם כנגד התובע".

בהמשך קבעה השופטת כי נכותו הרפואית של התובע, הינה 12.5% בגין הגבלה בתנועות הקרסול על פי המוסכם בין הצדדים ו-10% בגין צלקות, היינו נכות רפואית משוקללת בשיעור 21.25% והוסיפה כי נכותו התפקודית של התובע הינה בשיעור של 13% והורתה לבעל הבית הארחה וחברת הביטוח לפצות אותו ב-330 אלף שקל וכן שכ"ט עו"ד בשיעור של 78 אלף שקל.

___________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אירית מני-גור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות