טרנסג'נדרית נעצרה בחשד ליבוא סם אונס: "צורך חברתי"

תושבת תל אביב, 27, חשודה כי ייבאה את סם האונס GLB במספר הזדמנויות כשלטענתה היא משתמשת בחומר לצריכה עצמית והיא מכורה לו. ביהמ"ש האריך את מעצרה ב-6 ימים: "נסיבות חייה אינן פוליסת ביטוח לביצוע עבירות"
גילי סיוון-כהן |
סם אונס. מקור: ויקיפדיה

המשטרה עצרה את תושבת תל אביב, טרנסג'נדרית, בת 27, בחשד ליבוא סם האונס GBL מספר פעמים, זאת לאחר שנתפסה כשהיא אוספת חבילה שהכילה את הסם. לטענתה, החומר הזה זה חומר של טרנסים והומוסקסואלים משתמשים בו לצורך חברתי, נפשי והן מתוך התמכרות. בית המשפט האריך את מעצרה בשישה ימים.

למשטרה הגיעה לפני מספר שבועות מידע אודות הטרנסג'נדרית, אשר מייבא לארץ את סף האונס מסוג GBL השוטרים עקבו אחריה ואף הוציאו צווי מעצר ואתמול עצרו אותה כאשר אספה את החבילה עם הסם. היא הובאה להארכת מעצר, בבית משפט השלום בתל אביב, שם אמר נציג המשטרה כי מדובר בעבירות חמורות של ייבוא סם מסוכן לישראל וישנן פעולות חקירה שבכוונת צוות החקירה לבצע.

"מדובר בסם מסוכן GBL. הסם הזה יכול להגיע לידיים לא נכונות. משתמשים בו למטרות של ניצול. חשוב להפסיק עבירות מהסוג הזה. מדובר בכמות מאוד גדולה במספר הזדמנויות", אמר נציג המשטרה.

מנגד, טענה הסנגורית כי מרשתה מכורה לחומר הזה וביקשה לצמצם כמה שאפשר את ימי המעצר. "החומר הזה זה חומר של טרנסים והומוסקסואלים משתמשים בו הן לצורך חברתי, הן לצורך נפשי והן מתוך התמכרות. החומר הזה הוא יחסית לא יקר. הם משיגים אותו ומכורים לו. היא מכורה לחומר הזה ברמה שהביא אותה לאשפוזים בעבר. ההתמכרות היא מחלה קשה מאוד. לכן, אין כאן חשד באונס, כדי שלא תיראה כמי שהולכת מחר לאנוס ילדות קטנות", נטען על ידי הסנגורית.

השופטת ענת יהב, קבעה כי קיים חשד סביר הקושר את החשודה למיוחס לה ואף מגרסתה שלה, על פניו נראה כי מדובר במי שידעה מה תוכנה של החבילה, ואף היא זו שייבאה את החבילה ואת תוכנה. "אני ערה לנסיבות חייה הקשות של החשודה, כפי שהרחיבה בהן באת כוחה, אולם בוודאי שאין בכך משום פוליסת ביטוח לבצע עבירות כלשהן, בוודאי לא כלפי כולם", כתבה השופטת בהחלטתה.
___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות