הואשמו בסחר בסמים דרך הטלגראס – ושוחררו

כתב האישום שהוגש נגד 3 תושבי נתניה, מייחס להם מכירת קנאביס דרך היישומון במשך תקופה. בעקבות טענות עו"ד אביעד חייט, סנגורם של שניים מהנאשמים, כי "הראיות בתיק חלשות" – הורה ביהמ"ש על שחרורם ממעצר
אייל חן |
גראס
ארכיון.

לבית משפט השלום בקרית שמונה, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד שלושה תושבי נתניה, כבני 20, שפתחו חשבון בטלגראס וסחרו בסמים מספר הזדמנויות מאשקלון בדרום ועד צפת שבצפון. לאחר שמעצרם הוארך מעת לעת ולאחר שחומרי הראיות הועברו לידי ההגנה, בית המשפט נענה לבקשת סנגורם של שניים מהנאשמים, עו"ד אביעד חייט והורה על שחרורם – האחד למעצר בית והשני באזוק אלקטרוני, לאחר שתתקבל חוות הדעת מנהלת הפיקוח.

על פי כתב האישום, השלושה סחרו בסם מסוג קאנביס דרך הטלגראס, אולם כאשר הגיעו להעביר משלוח לצפת, לפני קצת יותר משבועיים, שוטרים שביצעו מחסום ביציאה משכונת נוף כנרת בצפת, עצרו את רכבם של השלושה לבדיקה וכאשר פתחו את החלון, התקרב השוטר והריח ריח חריף של סמים הנודף מתוך הרכב. בחיפוש על גופו של אחד מהם, נתפסו בכיס חולצתו השמאלית שלוש שקיות אשר הכילו סמים מסוכנים מסוג קנבוס במשקל 14.61 גרם נטו וכן שני פלאפונים.

בחיפוש ברכבם נמצאו בדלת הנהג מתחת לכיסוי הידית שקית ובתוכה 12 שקיות קטנות אשר הכילו סמים מסוכנים מסוג קנבוס במשקל 57.65 גרם נטו. כמו כן, על אחד מהם נתפס כסף מזומן בסך של 49 אלף שקלים. כתב האישום יחס להם עוד ארבעה אישומים של מכירת קנאביס מלקוחות שהזמינו דרך הטלגראס.

אתמול (יום ד') נערך דיון בבקשת התביעה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים. פרקליטם של שניים מהחשודים, עו"ד אביעד חייט טען כי לגבי אחד החשודים, שהראיה היחידה העומדת נגדו היא איכון הסלולרי שלו בזמנים הרלוונטיים לביצוע העסקאות שפורטו בכתב האישום ואין ראיה אחרת הקושרת אותו לתיק בכלל. "לגבי עניין ראיה זו ניתנה ראיה מפי הנאשם 2 המסביר שביום מעצרו הוא החליף טלפון, הוא טלפון חדש מסוג גלקסי, ביצע העברת סים לפלאפון שיומי, ויכול להיות שהפלאפון הישן נותר ברכב".

עמדת הסנגור התקבלה. עו"ד אביעד חייט

עוד הוסיף עו״ד חייט: ״אם אני מסתכל על כתב האישום אוכל להגיד שהאישום הרביעי לא נוגע למרשי מכיוון שמדובר בעסקה שנערכה באשקלון והעד מתאר שני מוכרים ממוצא אתיופי ובית המשפט רואה שזה לא מתקיים במקרה הזה, כך שאישום זה לא רלוונטי".

באשר לאישום החמישי בכתב האישום, טען עו"ד חייט כי הוא מדבר על כך שהאדם מזהה שלושה יושבי רכב שכולם ממוצא אתיופי, דבר שאינו מתקיים לגבי מרשו. "הראיות באישום זה מאוד חלשות", אמר עו"ד חייט.

באשר לנאשם שהסמים נמצאו בכיסו, העלה עו"ד חייט ספקות לגבי חוקיות החיפוש. "השוטר שניהל את המחסום", אמר עו"ד חייט, "הוא עצר את המעורבים ואני מבין שהייתה 10 דקות של התנהלות שלא העלתה כל חשד, הם נשאלו בני כמה אתם? להיכן אתם? מהם מספרי תעודות זהות שלכם ורק לאחר שהוא השלים את תהליך הזיהוי שלהם הוא כנראה מבין שיש רישום פלילי ומבקש מהיושבים ברכב לצאת מהרכב ולעמוד בצדו. כל המשיבים מסכימים לעריכת חיפוש, הם לא מבינים שניתן לסרב לחיפוש, בשלב הזה אין כל חשד סביר לביצוע החיפוש… כלומר במידה ואכן היה ריח של סם מסוג כזה או אחר, הדבר היה צריך לקבל ביטוי בתחילת ההתנהלות, המגע, והדבר הזה לא מקבל ביטוי, רק לאחר מספר דו ספרתי של דקות, כאשר מרשי ביוזמתו הוציא מכיס המעיל את החומר החשוד כסם מסוג קנביס ואומר שזה לצרכים שלי, לא היה שום חשד".

השופט מורן מרגלית, סגן נשיא בית משפט השלום, קיבל את דברי עו"ד חייט והורה כאמור לשחרר למעצר בית את מרשו לגביו נטען כי אין כל ראיות באשר לרוב האישומים ואילו באשר לנהג הרכב שברשותו נתפסו הסמים, השופט מרגלית הורה על הכנת חוות דעת דחופה מאת מנהלת הפיקוח האלקטרוני בדבר אפשרות העברתו למעצר בפיקוח אלקטרוני.

נודע כי בהמלצת בית המשפט יכול והנאשמים יגיעו לכדי הסדר טיעון כולל שיגלם תיקון ברוח דברי עו״ד חייט. הנאשם הנוסף המיוצג ע״י עו״ד ירון שומרון מטעם הסנגוריה הציבורית נותר במעצר ויכול שתישקל האפשרות לעוצרו באיזוק אלקטרוני בהמשך הדרך.

את תגובות עו״ד חייט ושומרון לא ניתן היה לקבל טרם פרסום הידיעה.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מורן מרגלית

____________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות