היועמ"ש לשר האוצר: "הימנע מכלכלת בחירות"

על רקע הודעת השר כץ על קידום תוכנית סיוע חדשה לאזרחים בעקבות משבר הקורונה, שיגר ד"ר אביחי מנדלבליט מכתב בו הוא דורש "ריסון ואיפוק" בהחלטות וביוזמות משרד האוצר כנדרש בתקופת בחירות
גילי סיוון-כהן |
שר האוצר, ישראל כ"ץ. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלח אמש מכתב אל שר האוצר, ח"כ ישראל כ"ץ, בעניין קידום תוכניות כלכליות בתקופת בחירות. מנדבליט הדגיש במכתבו כי יש להבטיח שההחלטות והיוזמות שתציג הממשלה במסגרתה תתקבלנה כמסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות ובתיאום מוקדם עם גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה, כמקובל.

על פי מכתבו של היועמ"ש, נמסר לו כי גורמי המקצוע במשרד האוצר הונחו לגבש תכנית כלכלית לסיוע ולהאצת המשק, בין היתר, לנוכח ההשפעות הנובעות ממשבר התפרצות נגיף הקורונה על המשק בישראל.

"מערך הייעוץ המשפטי לממשלה, בראשותי", כתב מנדלבליט, "מגויס באופן מלא, כתמיד, כדי לסייע לממשלה ולגורמי המקצוע, ולפעול עימם בצוותא חדא לקידום וביצוע הפעולות הדחופות והחשובות הדרושות לשם התמודדות עם המשבר הבריאותי והכלכלי שפוקד את המדינה – כך היה, וכך כמובן נמשיך לעשות".

"לצד האמור", הוסיף עוד, "אבקש להזכיר, כי אנו מצויים בתקופת בחירות הגוזרת על הממשלה, לרבות שריה ומשרדי הממשלה, חובת איפוק וריסון בכל הנוגע להחלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה. איפוק וריסון אלה נדרשים, בין היתר, על מנת שהממשלה היוצאת לא תקבל החלטות שתקשנה על הממשלה החדשה, שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה, לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר. כמו כן, יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים".

למרות זאת היועמ"ש צין כי לצד שיקולים אלה, יש להתחשב בצורך להבטיח פעולה תקינה של הרשות המבצעת ואספקתם של שירותים חיוניים או צרכים מיידים לציבור בתקופה שנותרה עד הבחירות. "זאת", כך נכתב, "במיוחד בהתחשב בנסיבות יוצאות הדופן השוררות כעת כתוצאה ממשבר התפרצות נגיף הקורונה והיקף התחלואה העולה, שחייבו ומחייבות פעולות שונות מצד הממשלה. לפיכך, ככל שיוחלט לקדם תכנית כאמור, יש להבטיח שההחלטות והיוזמות שתציג הממשלה במסגרתה תתקבלנה כמסגרת הוראות הדין ותוך שמירה על הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות