אחרי הביקורת: המשטרה אוכפת את תקנות הקורונה במגזר החרדי

בעקבות הביקורת על אי אכיפה בחברה החרדית מפרטת המשטרה את פעילותה בישיבות שממשיכות לפעול למרות הסגר ואת פיזור אירוע החתונה ההמוניים במגזר בניגוד להנחיות האוסרות על התקהלויות. המשטרה: "ספגנו גידופים ואלימות"
דניאל בן חמו |
שוטרים מחלקים דוחות קורונה
שוטר רושם דוח, צילום ארכיון: משטרת ישראל (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

לאור הביקורת הרבה כלפי המשטרה על אי אכיפת מגבלות הקורונה בחברה החרדית, מציגה המשטרה בהודעתה פירוט של פעילותה במגזר וטוענת לאלימות ולקללות מצד מפרי התקנות. לפי הודעת המשטרה, בימים האחרונים נתקלו השוטרים במקומות שונים ברחבי הארץ בהתנגדות, גידופים ואף באלימות שהופנתה כלפיהם על ידי עשרות מפרי סדר בעת פעילותם לאכיפת תקנות הקורונה ולמען בריאות הציבור. על פי המשטרה, במקרים החריגים בבית שמש, ירושלים ובני ברק נעצרו חשודים ובחלקם נפצעו שוטרים.

במשטרה אומרים כי "מן הראוי שכל אדם שומר חוק יגנה בכל תוקף את האלימות החמורה שהופנתה כלפי השוטרים במקרים אלו. אנו נמשיך לפעול בנחישות כלפי כל ניסיון לפגוע בשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

במהלך פעילות כוחות המשטרה ביממה החולפת פוזרה חתונה שהתקיימה באולם בית ספר שהוסב לאולם אירועים בשכונת רמת שלמה בבירה. באירוע השתתפו עשרות משתתפים בניגוד מוחלט לתקנות. עם הגעת הכוחות החלו חלק מהאורחים לעזוב והשוטרים רשמו דוחות כנגד אורחים ואחראי המקום, ופעלו להפסקת האירוע.

במקרה נוסף, שוטרים שפעלו בבני ברק הבחינו בישיבה שנחזתה להיות סגורה, אולם בבדיקה שנעשתה במקום התברר כי יש בו עשרות מתקהלים. השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות ובתגובה המתקהלים התבצרו המקום, החלו להשתולל, זרקו אבנים לעבר שוטרים ובהמשך חסמו את ציר תנועה. השוטרים פעלו לפיזור ההתקהלות ועצרו חמישה מפרי סדר לצד רישום דוחות בגין הפרות.

באירוע נוסף, גם הוא במגזר החרדי, במהלך פעילות אכיפת תקנות הקורונה בעיר בית שמש שנערכה משעות הבוקר, איתרו השוטרים מוסדות חינוך פועלים והסעות תלמידים שבדרכם למוסדות שכאלו. עשרות התגודדו סביב השוטרים תוך תקיפתם, נגרם נזק לניידת משטרה ושוטרת הותקפה לאחר שביקשה לתת מסיכה לצעיר שלא עטה כזאת בניגוד לתקנות. בתוך כך נרשמו דוחות כנגד מנהלי המוסדות שפעלו בניגוד להנחיות וכנגד נהגי הסעות.

מהודעת המשטרה, המפרטת את פעילותה במגזר החרדי, עולה עוד כי כוחותיה שפעלו בשעות הבוקר בשכונת רמת אשכול – סנהדריה בירושלים, נתקלו בהתנגדות בה נטלו חלק עשרות אנשים שהפרו את הסדר וניסו להכשיל את הפעילות. בתוך כך ערכו השוטרים בדיקות יזומות של מוסדות שונים, ישיבות, בתי כנסת ומקומות נוספים. במהלך הפעילות נתקלו ביידוי אבנים, קריאות גנאי לעבר השוטרים ועוד. במהלך הפעילות נרשמו עשרות דו"חות וכן עוכבו ונעצרו 20 חשודים בגין הפרת סדר, סירוב להזדהות בפני שוטר, יידוי אבנים וכו'. מבין העצורים, חשוד שהפר את סדר כשברשותו סכין ותרסיס גז, בו עשה שימוש כלפי השוטרים.

"פעילויות אלו", אומרים במשטרה, "הן רק חלק קטן מהפעילות שבוצעה אמש ע״י משטרת ישראל ברחבי הארץ". ביממה החולפת נרשמו 2,981 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדוחות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, 1,798 דוחות, ובהם גם 828 דוחות בגין אי עטית מסיכה, 56 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 61 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 117 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

בנוסף, אתמול השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,504 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 38 אזהרות, וב-25 מקומות בוצע דילול קהל. 16 בתי עסק נסגרו בתום שימועים לאחר שהפרו את התקנות. בנוסף בוצעו בדיקות יזומות של הימצאות בבידוד ל-2,781 חולים מאומתים השוהים בביתם וכן ל-5,226 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר כי היא "קוראת לציבור כולו להימנע מיציאה למרחב הציבורי שלא לצורך חיוני שהותר בתקנות ולהקפדה על קיום ההנחיות, הכל בכדי למנוע את הצורך באכיפה ולהצליח באתגר הלאומי של הורדת שיעור התחלואה ולצורך חזרה לשגרה בהקדם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות