עבודות שירות לאשה שגנבה טלפונים בביה"ח: "ניצלה מצוקת החולים"

הנאשמת נתפסה שעה שניסתה לנתק מכשיר סלולארי מכבל הטעינה במחלקה הפנימית של בית החולים אסף הרופא. ביהמ"ש קנס אותה גם באלף שקלים וקבע כי גניבת טלפון אינה דומה לגניבת רכוש או כסף שכן יש בו "סיפור חייו של בעליו" ופרטי זיהוי חשובים
רונן לוי |
טלפון נייד סלולארי מכשיר טלפון אישה מחזיקה טלפון
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר שלושה חודשי עבודות שירות וקנס של 1000 שקלים, על אישה שגנבה טלפון נייד בבית חולים ונתפסה כאשר ניסתה לגנוב טלפון נייד מחולה נוספת בבית החולים.

כתב-האישום, אשר הורשעה בו הנאשמת, כלל שני אישומים הראשון כאשר במחלקת טיפול נמרץ בבית-החולים "אסף הרופא", נטלה טלפון נייד ועזבה את המקום, כשהטלפון בחזקתה ובהמשך, מכרה את הטלפון תמורת 500 שקלים וכעבור כשבועיים, הגיעה הנאשמת למחלקה הפנימית בבית-החולים "אסף הרופא", שם ניסתה לנתק טלפון נייד מכבל הטעינה וליטול אותו לחזקתה, אך נתפסה בשעת מעשה בידי המתלוננת.

השופט מזרחי, ציין בהחלטתו כי לא אחת נקבע כי גניבת טלפון סלולרי מאדם, אינה דומה לגניבת כסף או רכוש, שכן לרוב, בטלפון הסלולרי של האדם מצוי סיפור חייו כגון זיכרונות, תמונות, פרטי זיהוי חשובים וכיוצא באלה ולפיכך הנזק עקב הטלפון הסלולארי הנגנב חורג משוויו הכספי.

"למרבה הצער", כתב השופט, "גניבת טלפונים סלולריים הפכה לתופעה שכיחה, שכן לרוב, מדובר בגניבה קלה לביצוע. הטלפונים הניידים זמינים, נושאי שווי כספי גבוה, ולרוב קיים קושי באיתורם של הגנבים. לפיכך, בעבירות מסוג זה, בשים לב לנסיבות המקרה, יש לשקול ממד של הרתעה, על מנת להעביר מסר חד משמעי של הרתעת היחיד והרבים".

"הנאשמת", נכתב עוד בגזר הדין, "גנבה וניסתה לגנוב טלפון סלולרי בתוך כותלי בית-החולים, ובכך ניצלה מצב דברים של מצוקת הבאים בשערי בית-החולים. היא ניצלה את חולשתם של החולים ושל קרוביהם המלווים אותם ברגעים שלרוב, אינם פשוטים, ונוסף לכך צריכים לשאת את מפח הנפש הכרוך מן המעשה המתואר".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות