למרות מבצע החיסונים במוסדות הגריאטריים: 1,429 קשישים חולים בקורונה

העמותה לגריאטריה בישראל מתריעה כי התפוסה במחלקות הקורונה במרכזים הרפואיים אותם היא מייצגת עומדת כיום על למעלה מ-90% וקוראים לתקן את הכשלים במערך הדיגום: "בקרוב לא נוכל לקלוט עוד חולים, המערכת מתוחה עד הקצה"
נעמה כהן |
קורונה קשישים חיסון אחות
חיסונים לקורונה בבתי אבות (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

למרות מבצע החיסונים הנרחב נתוני התחלואה העדכניים במרכזים הרפואיים הגריאטריים עומדים כיום על 1,429 קשישים ו-927 אנשי צוות שנמצאו מאומתים לוירוס הקורונה. זאת מתוך סך כולל של 30,000 קשישים וקשישות המאושפזים במוסדות הגריאטריים ברחבי הארץ.

העמותה לגריאטריה בישראל, המייצגת מעל 100 מוסדות גריאטריים, מתריעה על כך כי התפוסה במחלקות הקורונה במרכזים הרפואיים הגריאטריים עומדת על למעלה מ-90%. לפי נציגי העמותה, בקרוב לא יוכלו לקלוט עוד חולים שכן המערכת מתוחה עד הקצה".

עוד נמסר כי גל התחלואה הנוכחי בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי הינו שיקוף ישיר של מצב התחלואה ההולך ועולה בכלל האוכלוסייה.

"לצערנו ניתן לראות את העלייה באיתור חולי קורונה במוסדות הגריאטריים ביחס ישיר לשיעור עליית התחלואה באוכלוסייה הכללית, זאת כאשר הקשישים הינם בסיכון הגבוה ביותר", אומר מנכ"ל העמותה לגריאטריה בישראל, ערן שמואלי. "הדרך לסייע במניעת התחלואה הייתה ועודנה: קבלת תוצאות מידיות של בדיקות הקורונה לדיירים ולצוותים. חזרנו והתרענו ולמרות בקשות חוזרות ונשנות של העמותה הן בתקשורת הן בתכתובת עם משרד הבריאות והן בכנסת, משרד האוצר המשיך לפגוע בגורם הכי משמעותי למניעת הידבקות".

שמואלי הוסיף: "כאשר יגורנו בא לנו, התוצאות של המחדל הנוכחי דומות לכל ההתראות שניתנו לפני ביצוע החלפת המעבדות והדיגומים. בהקשר זה נציין כי יש חשיבות קריטית ומצילת חיי אדם להמשיך ולבצע בדיקות בזמן ולקבל את התוצאות תוך תיעדוף מוחלט".

בעמותה מציינים כי על פי נהלי משרד הבריאות כיום אין כלל אפשרות להפנות כיום לבתי החולים הכלליים דיירים מאומתים לקורונה. ואף יותר מזה, אין אפשרות להזמין אמבולנס ללא אישור החמ"ל (מגן אבות) לפינוי דייר חולה. בהתאם להנחיית משרד הבריאות בתי החולים הציבוריים ומד"א מסרבים לקבל חולים קשישים.

"אנו קוראים למשרד הבריאות לפעול מיידית לתקן את הכשלים במערך הדיגום", מוסיפים בעמותה, "ולזרז את קבלת התוצאות ההכרחיים לאיתור ולמניעת התפרצויות עד להוכחת יעילות החיסונים. כמו כן בעמותה מזכירים כי כבר פנו בעבר והם עדיין עומדים מאחורי דרישה זו להחזיר מערך הדיגומים לידיים המקצועיות של מד"א, ואת מעבדת מיי הרטיג' רק לתחום בתי האבות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות